خراسان رضوی آماده مقابله با سویه جدید امیکرون است

مشهد-ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدامات احتیاطی برای مقابله با زیر سویه جدید امیکرون از ۲ هفته گذشته در سطح شهرهای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از برخی از بیمارستان های شهر مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر ورود زیر سویه جدید به کشور، از استانداری خراسان رضوی جهت تصمیمات مقتضی درخواست برگزاری ستاد کرونا را داشته ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پایگاه‌های واکسیناسیون و تست PCR در مراکز بهداشت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است و شهروندانی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته باشد، می‌توانند برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: صدور مجوز برپایی مجدد مراکز تجمیعی واکسیناسیون بر عهده ستاد استانی کرونا خواهد بود که در این زمینه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد..

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته از مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور خبر داده داد.

به گفته دکتر پدرام پاک آیین، با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این سویه کرونا در کشور خواهیم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha