۵۴۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جنوب خراسان رضوی مصدوم شدند

گناباد-ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۵۴۲ نفر بر اثر ۵۰۹ حادثه ترافیکی در پاییر سالجاری (سه ماه گذشته) در شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی مصدوم شدند.

محمد حسین اسماعیل زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۱۳ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در مناطق شهری، ۱۹۳ تن در حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی و بقیه هم در حوادث موتورسیکلت مصدوم و جهت درمان به بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستانهای گناباد و بجستان انتقال یافتند.

وی اظهار داشت: ۱۶ مورد نیز بالگرد اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان اعزام شد.

رییس اورژآنس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۶۸۱ مورد تماس که در همین مدت با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان‌های گناباد و بجستان گرفته شد، سه هزار و ۶۶۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس، دو هزار و ۲۸۷ مورد مزاحمت تلفنی و بقیه برای مشاوره تلفنی و راهنمایی شهروندان بود.

یادآور می شود: بیشترین سوانح جاده ای شهرستان‌های گناباد و بجستان در ۳۰ الی ۳۵ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد و بیشترین ساعت‌های وقوع تصادف در این مناطق هفت الی ۱۰، ۱۲ الی ۱۴ و ۲۱ الی ۲۳ می باشد که این نشان می دهد خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل وقوع حوادث جاده ای در این مناطق محسوب می شود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۷ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha