بیش از هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به علوم پزشکی همدان اختصاص یافت

همدان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سهم این دانشگاه از مصوبات سفر رییس جمهور به استان یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بابک یوسفی» روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح های خاتمه یافته دانشگاه علوم پزشکی همدان امسال ۱۲ مورد به وسعت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: ۱۶ طرح بهداشتی دیگر به میزان ۱۷۵ میلیارد تومان و وسعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع تا اردیبهشت سال آینده آماده افتتاح می شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یکی از ماموریت های محوله به معاونت توسعه، در نظر گرفتن چشم انداز ۲۰ سال دانشگاه علوم پزشکی بود بنابراین برنامه ها با این اولویت در پیش گرفته شد.

یوسفی افزود: عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان با ۲۱۷ تخت و ۲۴ هزار متر مربع مساحت از سال ۱۳۹۶ آغاز و مرحله نخست این طرح شهریور سال گذشته با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری شد.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این طرح در مدت زمان ۲ ساله با رقم اولیه ۳۶۵ میلیارد تومان مناقصه برگزار شد هر چند در صورت نیاز مبالغی تزریق می شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هم اینک طرح مرکز جامع سرطان با ۵۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است و در سفر رییس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد که با پیگیری های صورت گرفته در حال تحقق اختصاص اعتبار است.

یوسفی توضیح داد: بیمارستان اکباتان شهر همدان نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال بهره برداری می شود هر چند عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۸۷ و با توجه به نیازهای آن زمان طراحی و آغاز شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در سفر رییس جمهور ۳۵۰ میلیارد تومان به این بیمارستان اختصاص یافت افزود: رییس بیمارستان اکباتان به منظور پیگیری برای تکمیل این طرح به تازگی منصوب شد.

یوسفی گفت: ۱۲ طرح برای ساخت اورژانس جاده ای در زمینی به وسعت یک هزار و ۶۵۰ متر مربع در حال اجرا است که ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها و تکمیل آن تا پایان شهریور پیش بینی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه مورد نیاز تکمیل این ۱۲ اورژانس جاده ای ۱۶ میلیارد تومان است، چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی باید تامین شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: برای تکمیل طرح های حوزه بهداشت همدان طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت، ۱۰۰ میلیارد پیش بینی شد که با پیگیری ها به ۱۸۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

یوسفی بیان داد: با اختصاص این میزان اعتبار ۱۱۰ طرح حوزه بهداشت به مساحت ۲۵ هزار و ۳۲۰ متر مربع فضای بهداشتی در منطقه روستایی و محروم بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: هفت طرح مرکز بهداشت استان همدان به ارزش ۳۵.۶ میلیارد تومان تا هفته سلامت (اردیبهشت سال آینده) بهره برداری می شود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha