آثار خانواده بختیاری بر دیوار نگارخانه جوان
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- انجمن سینمای جوانان ایران میزبان نمایشگاه تجسمی با عنوان «دفک» با نمایش آثار از خانواده فرخ‌زاد است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایشگاه تجسمی «دفک» به همت آژانس عکس ایران ۱۲ تا ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه «جوان» انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه مجموعه آثار تجسمی خانواده فرخ‌زاد را دربرمی‌گیرد که پیش از این زندگی‌ هنری‌شان در مستند «دفک» به کارگردانی بهنام بیرم‌وند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمده بود. خانواده فرخ‌زاد یک خانواده هشت نفره بختیاری هستند که بدون تحصیلات آکادمیک و به طور ذاتی هنر نقاشی را در سبک‌های مختلف دنبال می‌کنند.

همچنین «دفک» نیز نام یک پارچه سفیدرنگ است که در روستاهای بختیاری با پارچه‌های کوچک و رنگارنگ‌ دوخت‌هایی روی آن انجام می‌دهند و دو جای چشم انسان را نیز بر آن باقی می‌گذارند.

نمایشگاه تجسمی «دفک» به همت آژانس عکس ایران، از ۱۲ تا ۲۶ دی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی انجمن سینمای جوانان ایران و حمایت از هنرمندان «جوان» و مستعد صورت گرفته است.

آثار خانواده بختیاری بر دیوار نگارخانه جوان

نمایشگاه هنرهای تجسمی ۲ هنرمند در نگارخانه معرفت

نمایشگاه آثار نقاشی و خط نازآفرین نادری و شراره زمانی از شنبه تا پنجشنبه (سوم تا هشتم دی) همه روزه جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت به نشانی بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهیدهمت برپاست.

براساس اعلام فرهنگسرای معرفت، نازآفرین نادری دارای مدارک مهارت طراحی و نقاشی چهره و طراحی عمومی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، عضو موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران است. وی از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای هنری خود را آغاز کرده است و در زمینه هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، صنایع دستی، معرق کاشی، آیینه‌کاری، خط و کالیگرافی فعالیت می‌کند و چندین نمایشگاه انفرادی از آثارش به نمایش گذاشته است.

همچنین هنرمند دیگر این نمایشگاه، شراره زمانی دارای مدرک طراحی از آموزشگاه امجد، عضو موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران، دارای مدرک پایان دوره سیاه‌قلم هایپررئال (تاپ انگلستان) از آموزشگاه ماهرنگ است و فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی آغاز کرده و در زمینه هنرهای تجسمی همچون نقاشی، صنایع دستی، معرق کاشی، خط و کالیگرافی فعالیت دارد. زمانی علاوه بر نمایشگاه‌های انفرادی در بیش از ۱۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.

«همای رنگ» در در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه انفرادی نقاشی آسیه سادات معصومی با عنوان «همای رنگ» از دوم تا هشتم دی همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، کوچه امامزاده برپاست. در این نمایشگاه ۳۵ اثر از آثار نقاشی معصومی به نمایش گذاشته شده است.

براساس اعلام فرهنگسرای نهج البلاغه، آسیه السادات معصومی متولد ۱۳۶۷ دارای کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با سابقه ۱۰ سال در زمینه نقاشی و هنرهای تجسمی (تکنیک‌های طراحی، سیاه قلم، آب رنگ، گواش، اکرولیک، رنگ روغن، آبستره و رزین، بافت و تکسچر، جوهرالکلی، کالیگرافی و نقاشی خط، نقاشی روی سفال، پاستل گچی و روغنی، نقاشی پارچه، ماربلینگ، پتینه، پرتره، ویترای و... به صورت تخصصی مشغول به کار است.

وی طی چهار سال اخیر به صورت گروهی در دو نمایشگاه‌ شامل طبیعت با موضوع آزاد در نگارخانه نهاوند و نقاشی پارچه و چرم در گالری هنری ایده شرکت کرده است، معصومی دارای مدارک نقاشی مقدماتی، نقاشی پیشرفته، پداگوژی، مربیگری کودک و نقاشی پارچه است و به صورت رسمی مدرس همه تکنیک‌ها در گروه سنی سه سال به بالاست.

آثار خانواده بختیاری بر دیوار نگارخانه جوان

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha