۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84974527
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ظرف یک سال، ۱۵ هزار شغل در بخش تعاون ایجاد شد

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 84974527
ظرف یک سال، ۱۵ هزار شغل در بخش تعاون ایجاد شد

همدان- ایرنا- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم، با افزایش ۱۵ هزار نفر در بخش تعاون، میزان شاغلان در این بخش معادل ۳.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مهدی مسکنی» روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: ثبت تعاونی‌ها ظرف مدت یک‌سال و نیم گذشته در دولت سیزدهم ۲.۵ درصد افزایش یافت و از ۹۷ هزار تعاونی به ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور رسید.

وی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات در بخش تعاونی توسط دولت سیزدهم، افزود:  در پرداخت تسهیلات در حوزه تعاونی‌ها نیز ۱۸۱ درصد افزایش داشتیم که در یک سال گذشته توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شد.

مسکنی ادامه داد: در شورای عالی اشتغال و بر اساس دستور رئیس جمهور ۲۵ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ و  ۱۶ نیز در بخش تعاون هزینه خواهد شد.

به گفته وی، این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شده و مدیران کل استانی باید این سهم را مطالبه کنند و در اختیار تعاون‌گران قرار دهند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در تمام تسهیلات تکلیفی که به بانک توسعه تعاون ابلاغ شده، به خوبی انجام شده و در این زمینه بانک توسعه تعاون جزء بانک‌های برتر است.

مسکنی همچنین به تصویب طرح کهکشان تعاون به عنوان یکی از طرح‌های جدید در دولت و در بخش تعاون اشاره کرد و افزود: هفته گذشته این طرح در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد که در راستای توسعه کسب و کارهای خوشه‌محور و شبکه‌ای است.

وی در توضیح این طرح ادامه داد: در بخش تعاون شبکه‌ای از تعاونی‌ها، تامین اعتبار مورد نیاز، تعاونی‌های تولید و اتحادیه‌ها را داریم که طبق این مصوبه، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن مصوب شد که تاکنون چهار استان برای اجرای این طرح نیز هدف گذاری شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان ملایر وجود دارد، به عنوان پنجمین استان ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح کهکشان تعاون به این شهرستان اختصاص و ابلاغ خواهد شد.

مسکنی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت مبلمان منبت و انگور به عنوان ۲ برند جهانی این شهرستان، یادآور شد: از تعاونی مبل و منبت این شهرستان حمایت لازم خواهد شد و منابع مالی و تسهیلات را در اختیار این تعاونی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای زنجیره‌سازی و خوشه‌سازی این شهرستان برنامه های خوبی پیش بینی شده است، تاکید کرد: برای خوشه مُرواربافی شهرستان ملایر نیز تا پنج هزار نفر در قالب پشتیبانی مشاغل خانگی و در حوزه خیاطی تا ۲ هزار نفر در قالب تعاونی حمایت می‌کنیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آموزش را لازمه توسعه چرخه اشتغال به ویژه در بخش تعاون دانست و اظهار داشت: هر کشوری که در حوزه اشتغال موفق بوده، روی اشتغال پایدار و مهارت‌آموزی کار کرده و بدون شک برندینگ و مارکتینگ جزء لاینفک اشتغال است.

به گزارش ایرنا؛ معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در سفر به شهرستان ملایر از شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی‌آباد نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha