۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84974479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و افزایش قدرت کشور است

کاشان-ایرنا-فرماندار ویژه کاشان گفت: پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و افزایش قدرت کشور در برابر تهدید و توطئه دشمن است.

به گزارش ایرنا، محمد شریف زارعی روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان کاشان افزود: توجه به مقوله پدافند غیرعامل در همه حوزه های ایمنی و مراقبتی، یک ماموریت و رویکرد همیشگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل در برنامه پنجم توسعه به عنوان یکی از کلیدی ترین مسائل کشور مورد توجه است و کشور باید از حیث مراقبت و ایجاد ایمنی و امنیت غذایی،اقتصادی،سایبری و غیره آمادگی کامل داشته باشد چون امروز پدافند عامل پاسخگوی تهدید دشمن به تنهایی نیست.

زارعی گفت: پدافند غیرعامل ابزاری برای به حداقل رساندن تهدید دشمن است،به عنوان مثال اگر دشمن تهدیدی نسبت به سایت اتمی ما داشته باشد اگر از پدافند عامل استفاده کند و سیستم موشکی خود را توسط تروریست ها به کار گیرد و ضربه به مجموعه تاسیساتی ما بزند آسیب آن کمتر از آسیب های بدافزاری و سایبری است، حمله سایبری پنهان است و پدافندغیرعامل قبل از نصب سیستم همه مسیرهای عبور دشمن را می بندد و پیش بینی های لازم در خصوص آلوده بودن سیستم ها را به لحاظ سایبری بررسی کرده و در صورت وجود هرنوع تهدید،آن را پاکسازی می کند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: در حوزه اغتشاشات اخیر هم حمله های سایبری در فضای مجازی داشتیم،اگر ۳۰ سال قبل در کشور اعتراضی می شد دشمن مستقیم روبروی ما بود،توییتر وسیله ای برای انتقال مفاهیم ضدارزشی و دینی شده است و ما در اغتشاشت که یک جنگ ترکیبی بود به موضوع پدافند غیرعامل توجه نکردیم.

وی گفت: اگر ۱۰ سال قبل در خصوص آسیب های گوگل،تلگرام و سیستم های نرم افزاری جهانی و پلت فرم های اجتماعی پیش بینی می شد،امروز دشمن امکان سواستفاده از این نرم افزارها علیه ما را پیدا نمی کرد.

زارعی اظهار کرد: هدف دشمن این است که ایران قدرت منطقه ای نباشد،امروز ایران اسلامی در نظام سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان، قدرت منطقه ای است و دشمن هم به این موضوع اذعان دارد،ما فراتر از مرزهای خود حضور داشته و تفکر انقلاب اسلامی را انتقال می دهیم و با تفکر استکبار و صهیونیسم مقابله می کنیم.

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی با تمام دنیای آن زمان مقابله کردیم و پیروز شدیم،دشمن از راه مسلحانه در مقابل ما شکست می خورد به همین دلیل به دنبال جنگ ترکیبی علیه ماست و اینجا پدافند غیرعامل یعنی پیشگیری قبل از درمان معنی پیدا می کند و ما باید همواره آمادگی در همه حوزه ها و به ویژه فضای مجازی باشیم تا دشمن نتواند اقدامی علیه ما انجام دهد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha