۱۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام راه آهن همدان - سنندج نیاز است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: برای بهره‌برداری کامل راه آهن همدان - سنندج ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با دستور رئیس جمهور برای تسریع در اتمام این پروژه، امیدواریم در نیمه نخست سال آینده قطار به ایستگاه سنندج برسد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه یکشنبه در مراسم روز حمل ونقل و تجلیل از راهداران استان کردستان اظهار کرد: بهره‌برداری از فرودگاه نیمه‌کاره سقز نیز نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و فرودگاه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که شاهد تردد هواپیما و حمل کالا و مسافر از آن باشیم که این امر نیز تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه امدوار است در نیمه اول سال آینده فرودگاه سقز مورد بهره‌برداری قرار گیرد و افزود: برای فعال بودن این فرودگاه نیازمند یک شرکت هواپیمایی بومی در استان هستیم.

استاندار کردستان یادآور شد: طی یکسال گذشته تاکنون ۱۸۱ کیلومتر به راه‌های روستایی استان افزوده شده که بیانگر تلاش و جهش در این حوزه است.

زارعی کوشا با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور نیز هدف‌گذاری‌های امید بخشی برای احداث راه روستایی انجام شد، اضافه کرد: در تلاش هستیم وضعیت حمل و نقل و جاده‌های استان را به عنوان یکی از پیش شرط‌های توسعه و موتور پیشران استان بهبود بخشیم.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در حوزه حمل و نقل و راه را اتمام کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: این پروژه جزو طرح‌هایی است که می‌تواند در روند توسعه استان اثرگذار باشد و تلاش ما این است تا در طی ماه‌های آینده ساخت این کریدور سرعت گیرد و در یک بازه زمانی معقول به اتمام برسد.

استاندار کردستان از تلاش و خدمات رانندگان وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه در اغتشاشات اخیر تقدیر کرد و ادامه داد: مردم کردستان نشان دادند که با فریبکاری و حرکات ناجوانمردانه رسانه‌های معاند میانه‌ای ندارند و وطن خود را هرگز رها نخواهند کرد.

در این مراسم از جمعی از فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل کردستان تجلیل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha