۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84972233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: قطعنامه سازمان ملل پیروزی بر رژیم فاشیستی اسرائیل است

تهران- ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل با موافقت اکثریت اعضا مبنی بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود استقبال کرد. 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش اسلامی حماس در این بیانیه تاکید کرد که این قطعنامه یک پیروزی برای مساله عادلانه فلسطین و انقلاب مردم آن در مقابله با رژیم صهیونیستیِ فاشیستی و ظالم است.

حماس در ادامه از سازمان ملل و کشورهای عضو خواست که گام ها و مواضع بیشتری در دفاع از مبارزات ملت فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی و محقق شدن آزادی و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس و تعیین سرنوشت خود اتخاذ کنند.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز گذشته (جمعه) درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین گفته بود: این قطعنامه در جریان نشست عادی مجمع با اکثریت ۱۶۸ کشوری که به آن رای مثبت دادند، به تصویب رسید، این در حالی است که چاد، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو و ایالات متحده آمریکا با آن مخالفت کردند و ۹ کشور به آن رای ممتنع دادند.

المالکی با استقبال از این قطعنامه، از کشورهایی که به آن رای مثبت دادند، قدردانی کرد و افزود: این رأی موافق، پاسخی طبیعی و قاطع به تلاش‌ها برای زیرسوال بردن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و مخالفت علنی با موارد نقض حقوق ملت ما توسط اسراییل و جنایات این رژیم است.

المالکی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به تعهد و مسئولیت خود برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین عمل کرده و برای متوقف کردن رژیم اشغالگر قدس، اقدامات عملی انجام دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد اوایل ماه جاری همچنین با اکثریت آرا به پنج قطعنامه به نفع مردم فلسطین بویژه موضوع آوارگان فلسطینی، رای موافق داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha