طرح ترافیکی زمستانه پلیس خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- طرح ترافیکی زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان خراسان‌شمالی با هدف تامین امنیت و سلامت شهروندان و مسافران از امروز ( ۲۳ آذرماه) در جاده‌های این استان آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در آیین آغاز این طرح اظهار داشت: دستگاه های مختلف از جمله پلیس راه، راهداری، پلیس راهور، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آمادگی خود را برای خدمات رسانی در حادثه‌های احتمالی و امداد به مسافران زمستان در جاده های خراسان شمالی اعلام کردند.

سردار سعید مطهری زاده تصریح کرد: در این طرح از توان بیش از ۵۰ تیم پلیس و ۱۱۰ نفر نیروی پلیس راه استفاده می شود.

وی عنوان کرد: این طرح با رویکرد انسجام بخشی به فعالیت دستگاه های خدمات رسان به مسافران زمستان اجرا می شود و دستگاه های خدمات رسان در این باره پلیس را همراهی خواهند کرد.

مطهری زاده با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای و مدیریت و ارتقای انضباط ترافیک در محورها است گفت: خراسان شمالی استانی با محورهای کوهستانی است و گردنه امین الله، اسدلی و جوزک از گردنه های برف گیر استان محسوب می شوند که زیر پوشش خدمات پلیس راه قرار دارند.

وی عنوان کرد: از مردم انتظار می رود در سفرهای زمستانه به ویژه مسافران عبوری از محورهای کوهستانی، توصیه های پلیس راه و راهداری را مورد توجه قرار دهند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت امدادرسانی به مسافران زمستانه در جاده ها گفت: دستگاه های مختلف از جمله پلیس راه و راهداری در این طرح مشارکت دارند و باید آمادگی لازم در این باره داشته باشند


محمدرضا حسین نژاد اظهار داشت: یکی از رویکردها و اهداف در طرح زمستانه، ایجاد و تامین انسجام و انضباط در امدادرسانی در سانحه های احتمالی است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حادثه ضروری است و امدادرسانی به موقع و حفاظت از اموال مردم در زمان بروز حادثه باید همیشه در دستور کار باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به مصوبات سفر دولت به استان در زمینه راه ها گفت: در این سفر برای اجرای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی بالای ۵۰ خانوار استان، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی عنوان کرد: در این سفر برای تکمیل پروژه راهسازی در محور بجنورد به جنگل گلستان نیز ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha