واحدهای تولیدی  شهرک صنعتی ساری ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که به هشت واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک ساری در مجموع ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد.

حسن خیریانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک ساری در جریان نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت :۳۴ واحد تولیدی راکد مستقر در این شرکت باید هر چه سریعتر دوباره احیا شوند و به چرخه فعالیت های اقتصادی بازگردند.

وی اظهار داشت: به دستور استاندار، واحدهای تولیدی و صنعتی که به دلایل مختلف از جمله به علت اختلاف شرکت با یکدیگر راکد مانده اند باید در کمترین زمان تعیین تکلیف و یا به سرمایه گذاران جدید واگذار شود تا هر چه سریعتر به چرخه و فعالیت اقتصادی بازگردند.

وی گفت: از مجموع ۱۸۶ واحد تولیدی و صنعتی استان که در تملک بانک بودند، تاکنون ۱۱۷ واحد از تملیک بانک ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند ،ضمن این که ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی استان نیز در مراجع قضایی و ثبتی در حال پیگیری برای خروج از تملک بانک ها هستند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه با برسی‌های صورت گرفته در سطح استان ۵۳ واحد تولیدی و صنعتی در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی معوق مالیاتی و بیمه‌ای دارند، کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش، دریافت تسهیلات و معوقات بانکی را از مهمترین مشکلات فراروی این واحدها ذکر کرد.

وی افزود: برای اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد دوباره به چرخه و فعالیت اقتصادی برگردند، در حال رایزنی برای تقسیط بدهی‌ها و یا واگذاری این واحدها به سرمایه گذاران جدید هستیم.

وی شمار واحدهای صنعتی و تولیدی راکد مازندران که معوقات بانکی دارند را ۱۶۵ واحد ذکرکرد و از بازگشت ۱۳۰ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید پس از رفع مشکلات بدهی معوق بانکی، مالیاتی و بیمه ای از ابتدای فروردین امسال تاکنون خبرداد.

مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد. میانگین زمین هر شهرک صنعتی در این استان ۵۰ هکتار است که اغلب آن در مناطق مرکزی و شرق استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha