۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 84966159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر نماینده پارلمان ژاپن به تایوان، مداخله در امور داخلی چین

تهران- ایرنا - رئیس اجرایی تایوان در دیدار با یکی از اعضای پارلمان ژاپن که به این جزیره سفر کرده است وعده تقویت همکاری امنیتی با ژاپن داد، سفری که در راستای سیاست های مداخله جویانه آمریکا و متحدانش در امور داخلی چین انجام شده و می تواند واکنش نه چندان خوشایند پکن را بدنبال داشته باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزای کیودو ژاپن گزارش داد « تسائی اینگ ون » رئیس اجرایی تایوان امروز در دیدار با یکی از نمایندگان عالی رتبه حزب لیبرال دموکرات ژاپن وعده داد همکاری امنیتی با ژاپن را در راستای ضمانت آزادی در منطقه هند-اقیانوسیه تقویت کند.

به گزارش کیودو، باوجود این که ژاپن و تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، اما روابط دوستانه غیررسمی میانشان وجود دارد و نگرانی های مشترکی درباره چین به ویژه پیرامون افزایش فغالیت های نظامی این کشور دارند.

در دیداری که در دفتر دبیر اجرایی تایوان برگزار در تایپه برگزار شد، تسائی اینگ ون از « کوایچی هاگیودا » رئیس سیاست گذاری حزب ایبرال دموکرات ژاپن که به تایوان سفر کرده و از پشتیبانی ژاپن درباره حفظ مسئله امنیتی حساس تنگه تایوان قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود : « طی سال های اخیر روابط ژاپن و تایوان نزدیک تر شده است. در آینده تایوان به تقویت همکاری با ژاپن در زمینه های مختلف از جمله امنیت و ضمانت حفظ آزادی و ثبات منطقه هند- اقیانوسیه ادامه خواهد داد. »

از سوی دیگر « کوایچی هاگیودا » نیز از تایوان به عنوان دوستی خوب با ارزش های مشترک یاد کرد و گفت : « تایوان شریکی بسیار مهم برای ژاپن و دوستی باارزش است که ارزش های مشترکی از جمله دموکراسی، حقوق اساسی بشر و قوانین را در کنار روابط نزدیک اقتصادی و تعامل فردی همواره با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. »

نماینده ارشد حزب لبیرال دموکرات ژاپن برای شرکت در جلسه کارگروه روابط ژاپن-تایوان که فردا در تایپه برگزار می شود به این جزیره سفر کرده است.

چین در ماه اوت سال جاری میلادی و در پی سفر مناقشه برانگیز نانسی پلوسی رئیس نمایندگان آمریکا چندین رزمایش نظامی از جمله پرتاب ۵ موشک به حوالی دریای اوکیناوا در اطراف تنگه تایوان برگزار کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha