چوک: دالیچ از کرواسی تیمی شجاع و با اعتماد به نفس ساخته است

تهران- ایرنا- مسوول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال کرواسی گفت: دالیچ تیمی شجاع ساخته که بازیکنانش اعتماد به نفس بالایی دارند و می‌توان به موفقیت این تیم خوشبین بود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کرواسی توانست با شکست دادن برزیل در ضربات پنالتی برای دومین دوره متوالی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برسد. در دوره قبلی دالیچ تیمش را نایب قهرمان کرد اما در این دوره بازیکنان کوکاستا عزمشان را جزم کردند تا بتوانند قهرمانی را کسب کنند.

آن‌ها روز گذشته برزیل پر ستاره را در ضربات پنالتی کنار زدند تا جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کنند.

سرتن چوک مسوول کمیته آموزش و جوانان فدراسیون فوتبال کرواسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد موفقیت تیم کشورش صحبت‌هایی انجام داد که در زیر خواهید خواند.

چوک: دالیچ از کرواسی تیمی شجاع و با اعتماد به نفس ساخته است

وی در ابتدای صحبت‌هایش در مورد دلایل موفقیت تیم ملی کرواسی در جام جهانی قطر گفت: ما چهار سال بیشتر تجربه کسب کردیم و می‌دانیم در هر مسابقه به ویژه بازی‌های بزرگ چگونه شرایط را کنترل کنیم.

این مربی کروات در رابطه با برتری مقابل برزیل تاکید کرد: بازی خوبی بود و به خوبی بازیکنان توانستند با شرایط کنار بیایند و شرایط را کنترل کنند. واقعا حیف بود که این بازی را با برد پشت سر نمی‌گذاشتیم و به هدفمان نمی‌رسیدیم.

چوک: دالیچ از کرواسی تیمی شجاع و با اعتماد به نفس ساخته است

چوک در مورد دلایل موفقیت کرواسی گفت: تجربه چهار سال پیش را همراهمان داریم. از طرفی دالیچ تیمی ساخته که تعادل در آن حکمفرما است. دالیچ همراه این تعادل تغییر نسل را هم ایجاد کرد. بازیکنانی نظیر مودریچ، لاورن و پریشیچ نفرات با تجربه ما هستند و در کنار اینها،‌ کواچیچ، لیواکوویچ،‌ بروزوویچ و کراماریچ هم تجربه دارند و هم از شرایط سنی خوبی برخوردار هستند. بازیکنان جوان نظیر گواردیول،‌ سوتالو، اورسیچ، سوسا، یورانوویچ و پاشالیچ هم جوانانی هستند که خیلی خوب درخشیدند.

وی گفت: در دو سال گذشته دالیچ وقتش را برای تست نفرات جدید و تاکتیک‌هایش گذاشت و تیمی را ساخت که الان شجاع و با اعتماد به نفس بازی می‌کند. این تیم تداعی‌کننده آینده زیبایی برای فوتبال کرواسی است.

چوک: دالیچ از کرواسی تیمی شجاع و با اعتماد به نفس ساخته است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha