هنرمند همدانی در نمایشگاه صنایع‌دستی میلان ایتالیا خوش درخشید

همدان- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: «آرزو شاهدوستی» از فعالان عرصه صنایع دستی همدان با حضور در نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا و عرضه محصولات هنری خود، خوش درخشید.

محمدرضا خلجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشتاد و ششمین نمایشگاه صنایع دستی و خوراکی‌های محلی «آرتیجیانا» ایتالیا، از روز شنبه ۱۲ آذر ( سه دسامبر) تا سه شنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) به میزبانی شهر میلان در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: ۴۰ غرفه از این نمایشگاه به هنرمندان ایرانی اختصاص یافته است و محصولات هنرمندان ایران، برای استفاده عموم بازدیدکنندگان عرضه شده است.

خلجی تصریح کرد: «آرزو شاهدوستی» از فعالان عرصه صنایع دستی همدان در سال جاری موفق به شرکت در این نمایشگاه شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: این نمایشگاه با ماهیت خوراکی‌های محلی و صنایع دستی برپا شده است و یکی از معتبرترین نمایشگاه های این حوزه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خانم شاهدوستی از بانوان موفق عرصه صنایع دستی و سفال و سرامیک استان و کارآفرین برتر کشور است که ۳۰ کارگاه پشتیبان در حوزه فعالیت خود دارد و در این نمایشگاه به ارائه محصولات خود خواهد پرداخت.

خلجی افزود: نمایشگاه آرتیجیانا میلان هرساله برگزار می‌شود و سال گذشته این نمایشگاه با ۱۴۰ شرکت‌کننده، ۲ میلیون نفر بازدیدکننده داشت و سال آینده هم، فعالان اقتصادی ایرانی در این نمایشگاه حضور پررنگی پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها و ارتباط‌ گرفتن با سایر هنرمندان کشورهای مختلف در رونق بازاریابی به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای بخش خصوصی ایران است تا کالاهای خود را در تمام زمینه‌ها عرضه کرده و از فرصت‌های تخصصی و تجاری این نمایشگاه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در این دوره از نمایشگاه، غرفه ایران با مساحت ۱۲۰ متر مربع، در سالن بین‌الملل قرار دارد و هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور، در راستای توسعه صادرات صنایع دستی کشورمان، به تولید و عرضه محصولات و دست‌سازه‌های خود می‌پردازند.

گوهرتراشی، گبه، سوزن‌دوزی، گلیم، سنگ‌های قیمتی، زیورالات سنتی، جاجیم، پارچه‌های دست‌باف، فرش ترکمن، شیشه‌گری، سفال، نقاشی روی شیشه، لباس سنتی، سوزن‌زنی، چرم، خاتم، مینا، قلم‌زنی روی مس، مینیاتور، نقاشی روی صدف، منبت کاری، نقاشی روی چوب، حصیربافی، ملیله‌کاری، مسگری، معرق چوب، انگشترسازی و پاپیه ماشه، رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

در نمایشگاه میلان ۲۰۲۲ که میزبان ٨٠٠ شرکت تولید و فروش صنایع‌دستی و ده‌ها هنرمند از ٥٠ کشور جهان است، دیدارهایی در خصوص توسعه صادرات صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha