پیشرفت فیزیکی ۲ هزار واحد راکد کشور به ۸۰ درصد رسید

خرم‌آباد - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: پیشرفت فیزیکی ۲هزار واحد صنعتی راکد و تعطیل شده در کشور با تلاش مضاعف دولت سیزدهم به ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد حسینی روز شنبه در جمع دانشجویان شهرستان پلدختر اظهار کرد: ۲ هزار واحد صنعتی تعطیل شده در کشور وجود داشت و به دلیل سو تدبیر و مشکلات، بدون سرانجام مانده بود که دولت سیزدهم برای فعال کردن این واحدها تلاش کرد.

وی بیان کرد: براساس گزارش مرکز آمار، دولت سیزدهم با تورم حدود ۶۰ درصد بر سر کار آمد که امروز به ۴۰ درصد کاهش یافته است و می توان این عدد را با افزایش صادرات و سرمایه گذاری کمتر کرد.

حسینی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۴۰۰ پروژه معدنی در کشور به مزایده گذاشته شده است، تصریح کرد: همچنین جهش ریالی میزان یارانه از ۴۵ هزار به ۳۰۰ هزار تومان محقق شد و اجرای رتبه بندی معلمان با وجود کمبود منابع، توسط دولت سیزدهم در حال اجرا می باشد.

وی با تاکید بر رونق بخش گردشگری افزود: این بخش در حال رونق بود و حتی برای میزبانی گردشگران مربوط به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش و برخی نقاط دیدنی ایران برنامه ریزی شده بود اما این امر به دلیل اتفاقات اخیر محقق نشد.

حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات خوابگاه دانشجویی و خوابگاه متاهلان انجام شده است گفت: دانشجویان به فکر استخدام دولتی نباشند چراکه بیش از ظرفیت استخدامی در ادارات نیرو وجود دارد بنابراین باید در راستای کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه پایان نامه و رساله‌ها باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه باشد اضافه کرد: فراهم کردن تجهیزات ورزشی جهت سرگرمی و تفریح دانشجویان یک الزام می باشد که دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های موجود سالن‌های ورزشی شهرستان استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha