۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84959163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان مهلت دولت فرانسه به دارندگان سلاح گرم غیرمجاز

تهران - ایرنا - هم زمان با به پایان رسیدن مهلت دولت فرانسه به شهروندان برای تحویل سلاح های گرم بدون مجوز به پلیس در روز جمعه، برآورد می شود که میلیون ها قبضه سلاح غیر مجاز همچنان نزد شهروندان این کشور اروپای غربی باقی مانده باشد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای رادیوفرانس انفو؛ با اینکه فرانسویان از نظر در اختیار داشتن سلاح گرم در رتبه دوم پس از شهروندان آمریکا، قرار دارند و نرخ ارتکاب جرائم و جنایات با سلاح گرم نسبتا اندک است، اما دولت فرانسه مایل به محدود کردن شمار شهروندانی است که سلاح گرم در اختیار دارند که تا ۶ میلیون تن برآورد شده است.

برای افرادی که سلاح هایشان را تحویل می دهند، مجازاتی تعیین نشده و می توانند آنها را ثبت کرده و مجوز دریافت کنند و یا به پلیس تحویل دهند.

از هنگام آغاز کارزار گردآوری سلاح های گرم توسط وزارت کشور فرانسه در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ (جمعه گذشته/ ۴ آذرماه"، تفنگ، سلاح کمری، هفت تیر، مهمات و حتی کارد و نارنجک به ۳۰۰ مکان تعیین شده در سراسر این کشور تحویل داده شده است.

نزدیک به ۶۵ هزار قبضه سلاح گرم تا روز چهارشنبه به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار گلوله و دیگر پرتابه ها به پلیس تحویل داده شده که سلاح های گردآوری شده در پایان این کارزار در روز جمعه، یا در موزه ها به نمایش گذاشته و یا نابود خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha