مربیان غواصی کشور در کیش آموزش امداد و نجات دیدند

کیش - ایرنا - دوره مدرسی بین المللی غواصان تک و ۲ ستاره با حضور ۱۳ نفر از سراسر کشور در جزیره کیش برگزار شد.

رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون این جزیره به پایگاه غواصی ایران تبدیل شده و بیش از ۹۰ درصد دوره های غواصی سطوح مختلف مربیگری و مدرسی را میزبانی می کند.
عزیز الله فرضی پور افزود: در طول سال ۷۰۰ نفر دوره های آموزشی  خود را در بخش های مختلف  به میزبانی جزیره کیش سپری می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه  به مذاکرات رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق با وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتقال کمیته غواصی به جزیره ، انتظار می رود پس از این اقدام شاهد سهولت در انجام فرایندهای آموزش از جمله ثبت نام، صدور کارت و برگزاری دوره ها باشیم.
وی گفت: همچنین برگزاری دوره های غواصی به صورت پایلوت، میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی و همایش ها و سمینارهاو کنگره های این رشته ورزشی نیز از دیگر اولویت های فدراسیون در این جزیره است.
فرضی پور در خصوص برگزاری آخرین دوره آموزشی اظهار کرد: ۱۳ غواص تک و ۲ ستاره کشور از استان های قزوین، کرمان، خوزستان، تهران، آذربایجان غربی، کیش، فارس و اصفهان در این دوره حضور داشتند..
وی گفت: این غواصان به مدرسی امیر حسین فروغ و سهیل سادات حسینی مدرسان بین المللی فدراسیون نجات غریق و غواصی در بخش های امداد و نجات در دریا ، استخر و علوم دریا آموزش دیدند.
کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha