۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84956248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف موانع  صادرات اقدامی راهگشا  برای دور زدن تحریم ها است 

کرج - ایرنا - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز حذف برخی موانع و سرعت گیرها در بستر تولید و صادرات را اقدامی راهگشا برای دور زدن تحریم ها عنوان کرد. 

یدالله مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در آیین روز ملی صادرات که از "تولیدکنندگان و صادرکنندگان" به عنوان افسران دور زدن تحریم‌ها نام بردند، گفت: تقویت دیپلماسی و استفاده بیشتر از نظرات متولیان بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تیغ برنده تحریم ها را کند و ناکارآمد خواهد کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی البرز ، برگزاری نشست های هماهنگی و شور و مشورت رایزن های اقتصادی با کارشناسان بخش تولید و صادرات را از اقدامات موثر در کاهش و رفع اثربخشی تحریم ها دانست.
وی افزود: در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور باید دیپلماسی با متحدان و شرکای جدید در فضای بین المللی در دستور کار ویژه قرار گیرد تا بیش از پیش به ۲ مولفه مهم "کاهش اثرات تحریم ها" و "افزایش هزینه کشور های تحریم کننده" دست یابیم.

لزوم حذف وابستگی به واردات کالاهای مشابه تولید داخل

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ضمن تاکید بر لزوم حذف وابستگی به واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود، گفت: طبیعی است واردات این کالاها زمینه ایجاد وابستگی به تولیدات خارجی را فراهم می سازد.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که واردات بی رویه و نامعقول ، تشدید التهاب ارزی و در نهایت افزایش تورم و گرانی را درپی دارد و موجب کوچک تر شدن سفره مردم می شود.

مالمیر ضرورت رفع مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی بخش تولید و بستر سازی در جهت صادرات محصولات مرغوب داخلی با هدف کاهش اتکا به درآمد نفتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی که در تیررس تحریم های ظالمانه دشمنان قرار داریم ، ضروری است از وابستگی ها به ارز کشور های تحریم کننده فاصله بگیریم.

وی تحقق این مهم را نیازمند انعقاد قراردادهای پولی دو یا چندجانبه با کشورهایی عنوان کرد که با ایران منافع مشترک دارند.

ضرورت استفاده از دیپلماسی و رسانه ای قوی در مقابل عملیات روانی دشمنان

مالمیر با اشاره به عملیات روانی کشور های تحریم کننده از طریق رسانه های وابسته با هدف اثربخشی تحریم های ظالمانه تصریح کرد: لازم است با استفاده از دیپلماسی قوی و فعال و بهره گیری از رسانه های کشورمان در مقابل عملیات روانی دشمنان اقدامات مناسبی انجام گیرد.

وی با تاکید بر تداوم تلاش دولت سیزدهم در بستر بهبود فضای کسب و کار گفت: با کاهش قوانین دست و پاگیر به ویژه در بخش جذب سرمایه گذاری های خارجی زمینه برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران فراهم خواهد شد.

استان البرز سه دهم درصد مساحت کل کشور را دارد اما این استان به دلیل ویژگی های خاص تولید از جمله وجود سه هزارو ۵۰۰ ر واحد تولیدی و صنعتی دارای ظرفیتی بی بدیل در عرصه تولیدی و اقتصادی است.
۱۵۰ واحد تولیدی از مجموع این واحدهای دارای برند ملی و بیش از۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان مستقر است که بسیاری از واحدهای مذکور محصولاتشان را به سایر کشورها صادر می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha