۶۶ مرکز مداخله‌گر درمانی در خراسان رضوی مهر وموم شدند

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی مهر و موم شدند.

دکتر کاظم غفاریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز مداخله‌گر درمان به صورت غیرمجاز در حوزه‌های مختلف نظیر لیزر، بوتاکس، تزریق ژل، اعمال جراحی غیرمجاز زیبایی و طب سنتی در مشهد فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: بدنبال گزارشهای مردمی طی ۱۰ روز گذشته، ۶ مرکز مداخله گر که به صورت غیرمجاز در زمینه ارائه خدمات پوست و زیبایی در مشهد و گلبهار استان خراسان رضوی فعالیت داشتند، مهر و موم شدند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ مورد از این مراکز فاقد مجوز در شهرستان گلبهار در زمینه پوست و زیبایی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه چهار مرکز دیگر مهر و موم شده در مشهد فعالیت داشتند، ادامه داد: در یکی از این مراکز غیرمجاز، فرد فاقد صلاحیت با داشتن مدرک دیپلم خود را پرستار جا زده بود و در یک سوئیت مسکونی اقدام به تزریق ژل و بوتاکس می‌نمود.

غفاریان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف در حوزه درمان، آن را به سامانه ۱۹۰ یا سامانه جامع نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع رسانی کنند.

افزون بر ۸۰ درصد از جمعیت ۶.۸ میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و تربت جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha