۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84943359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شیروان وام خودمالکی دریافت کردند

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان برای دریافت وام خودمالکی ثبت نام کرده اند که ۷۶۰ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

بلال اکبرپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وام خودمالکی به متقاضیان دارای زمین که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد و برای هر واحد مسکونی دارای پروانه سه میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می شود.

به گفته وی؛ سهمیه این شهرستان برای دریافت وام خودمالکی طی چهار سال ۴۶ هزار واحد پیش بینی شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شیروان افزود: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است و هر کسی با هر تعدادی که در پروانه‌اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

وی عنوان کرد: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان،مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همچنین متقاضیان در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شیروان در ادامه عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن زمینی به مساحت ۸۵ هکتار برای احداث سه هزار واحد مسکونی واقع در میدان معلم شهر با مالکان توافق شده است. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۲۹۴ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام اولیه انجام داده‌اند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha