۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84934940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبر: 84934940
بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی بارش پراکنده طی ۲ روز آینده مناطق مختلف این استان به ویژه ارتفاعات را در بر می‌گیرد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان امروز زنجان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در زمان حاضر ارتفاعات طارم ابری است و از بعد ازظهر نیز با افزایش ابر همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش ناپایداری هوا، به‌تدریج شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده در برخی نقاط استان باشیم. 
این کارشناس ادامه داد: روزهای پایانی هفته نیز بارش های پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود همچنین هوای سرد تا  آخر هفته در سطح استان حاکم خواهد بود.
به گفته سلطانی این بارش ها چندان گسترده نخواهد بود و در حد ناچیزی است.
وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۲۱ درجه و خیرآباد با ۶- درجه سانتیگراد به‌ترتیب گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان بودند.
 این کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب منفی یک  و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha