۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84934041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نرخ تورم سالانه در کردستان ۱۲ پله بهبود یافت

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: نرخ تورم سالانه در استان در مهر امسال نسبت به مهر سال گذشته، ۱۲ پله بهبود یافت و رتبه استان از چهارم کشوری به شانزدهم رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سنندج اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما در سال گذشته مربوط به تورم ۱۲ ماهه استان با ۵۰.۹ درصد بود این میزان در کل کشور ۴۵.۵ درصد بود به عبارتی ۵.۴ درصد با کشور فاصله داشتیم.

تورم ۱۲ ماهه؛ درصد تغییرات شاخص نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری به دوره مشابه سال قبل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای را نشان می دهد که بر اساس آمارهای جدید، کردستان در تورم مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ رتبه ۱۶ را در کشور دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: کردستان از لحاظ تورم ۱۲ ماهه در سال گذشته چهارمین استان کشور بود اما مهرماه سال جاری به رتبه شانزدهم کشور رسید.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: آمارهای مربوط به میزان تورم کالاهای خوراکی و غیرخوراکی در استان نیازمند تحلیل کارشناسی و علمی است و براساس تحلیل انجام شده منعکس شود.

استاندار: نرخ تورم سالانه در کردستان ۱۲ پله بهبود یافت


وی بر کاهش تفاوت‌ قیمت کالاها در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: افزایش نظارت بر بازار تاثیر مثبتی بر قیمت کالاها دارد لذا این مهم به طور جدی باید انجام شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از کارکردهای این کارگروه باید کاهش اختلاف قیمت کالا در محله‌ها و شهرهای مختلف استان باشد، ادامه داد: مردم گلایه‌هایی از تفاوت قیمت در محلات و مغازه‌های مختلف دارند و این حاکی از موثر و جدی نبودن نظارت ها است.

زارعی‌کوشا در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشتارگاه های صنعتی جزو اولویت‌های استان است، اظهار داشت: در فرآیند تولید گوشت قرمز موضوعات حاشیه‌ای وجود دارد که بر قیمت نهایی محصول اثر است بنابراین این مهم باید پیگیری شود تا قیمت نهایی کنترل و مناسب تر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha