سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در ناحیه صنعتی زاوین کلات ندارند

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت جاده کلات و فقدان مواد اولیه، ناحیه صنعتی زاوین این شهرستان جذابیت و مزیتی برای فعالیت سرمایه‌گذاران ندارد.

علی صلاحی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بواسطه وضعیت جاده مشهد-کلات حمل مواد اولیه به این شهرک صنعتی در مقایسه با سایر مسیرهای درون استان خراسان رضوی تا سه برابر گرانتر است، لذا باید واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک تنها  از مواد اولیه موجود در کلات استفاده کند.

وی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در ناحیه صنعتی زاوین فعالیت کند، زمین مناسب برای آنها تامین می شود اما با توجه به گرانی تولید در این منطقه و مشکلات نیروی کار و تامین مالی، در عمل  این مجموعه صنعتی فعالیت چشمگیری ندارد.

فرماندار کلات اظهار کرد: به دنبال فعالیت آن دسته از واحدهای صنعتی هستیم که مواد اولیه و نیروی کار خود را از شهرستان کلات تامین کنند و بتوانند از این مولفه ها به عنوان مزیت بهره ببرند.

صلاحی در خصوص فعالیت صنایع  تبدیلی در شهرستان کلات بیان داشت: قبلا کارخانه لبنیات در ناحیه صنعتی زاوین فعالیت داشت که اکنون تعطیل شده، با این حال فعلا پنج واحد صنعتی در این ناحیه صنعتی فعال است که شامل تولید گاز خوراک پزی، آجر ساز و صنایع بسته بندی است.

وی گفت: با توجه به این وضعیت هم اکنون فعالان اقتصادی ترجیح می دهند، در اطراف مشهد و حوالی جاده مشهد- کلات فعالیت کنند.

ناحیه صنعتی زاوین در میانه جاده مشهد-کلات و در ۹۰ کیلومتری مشهد و بخش زاوین کلات قرار دارد.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha