۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۴:۳۶
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84932048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا خواستار همکاری روسیه و چین برای توقف آزمایشات هسته ای کره شمالی شد

تهران - ایرنا- یک مقام ارشد آمریکا گفت که واشنگتن انتظار دارد که روسیه و چین با توجه به نفوذ بر کره شمالی برای جلوگیری از از آزمایشات هسته ای پیونگ یانگ تلاش کنند.

به گزارش ایرنا ، این مقام آمریکایی که رویترز  نامش را ذکر نکرد ،افزود:  من معتقدم که اقدامات روسیه و چین بر آنها [کره شمالی] تأثیر می گذارد.»

این منبع ادامه داد: ما  قطعا انتظار داریم که چین و روسیه  از نفوذی که دارند برای متقاعد کردن کره شمالی در توقف آزمایش هسته‌ای استفاده کنند.»

وی همچنین تاکید کرد که مقامات آمریکایی اطلاعاتی از جدول زمانی دقیقی برای زمان انجام آزمایش های هسته ای کره شمالی ندارند.

یک مقام ارشد آمریکایی این بیانیه را پس از درخواست آمریکا در جلسه روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با پرتاب موشک های کره شمالی بیان کرد.

روسیه و چین  ۲۶ مه، هنگام رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد پیش نویس قطعنامه ایالات متحده در محکومیت پرتاب موشک بالستیک قاره پیما در کره شمالی در ۲۴ مارس از حق وتو استفاده کردند.

این پروژه تحریم های شدیدتر و کاهش عرضه نفت خام و فرآورده های پالایش شده به این کشور را پیش بینی کرد.

کره شمالی در روزهای اخیر پرتاب های موشکی را در حالی که آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه با مشارکت حدود ۲۴۰ هواپیما بزرگترین رزمایش مشترک را آغاز کردند، بشدت افزایش داده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha