ثبت روز مازندران در تقویم کشور بیانگر توجه دولت سیزدهم به هویت فرهنگی دیارعلویان است

ساری - ایرنا - استاندار با اشاره به ثبت ۱۴ آبان با عنوان "روز مازندران" در تقویم کشور گفت: دولت سیزدهم با موافقت برای ثبت این روز نشان داده است که تا چه اندازه به هویت فرهنگی دیار علویان توجه دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های مازندران که در نمایشگاه بین المللی استان در قائمشهر برگزار شد افزود: البته تلاش برای ثبت این روز در دوره های قبل آغاز شد و در این دولت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. 

وی ادامه داد: ثبت یک روز به نام مازندران در تقویم کشور حق مردم این استان بوده و خوشبختانه دولت نیز در این زمینه همراهی های لازم را داشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه دستاوردهای تاریخ و فرهنگ این استان را می توان به ۲دسته مادی و معنوی تقسیم کرد ، ادامه داد: نمی توان و نباید دستاوردهای مازندران را تنها به دستاوردهای امروزی و مادی منحصر و خلاصه کرد چراکه بُعد معنوی و فرهنگی آن نیز حائز اهمیت و توجه است. 

وی با تشریح بُعد معنوی دستاوردها و اهمیت مازندران توضیح داد: مردم مازندران که از دیرباز با عنوان دیار علویان شناخته شده اند، همواره عشق و علاقه به ائمه اطهار را در خود داشته و همچنان نیز این پایبندی و محبت به امامان در وجودشان نهادینه است.

مازندران ، استان دستگیر انقلاب در روزهای سخت

حسینی پور گفت: مازندران را می توان یکی از استان های موثر و مهم در تاریخ انقلاب اسلامی قلمداد کرد به طوریکه در روزهای سخت انقلاب از جمله هشت سال دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگان این استان رشادت های پرشماری از خود به نماش گذاشتند.

وی ادامه داد: مازندران دیار علویان از دیرباز به عنوان مهد پرورش علمای مطرح از آن یاد می شده است علمایی همچون شیخ فضل الله نوری ،شیخ محمد کوهستانی ، ابن شهرآشوب ساروری ، آیت الله حوادی آملی و علامه  حسن زاده آملی که همواره در طول تاریح از آنها نام برده خواهد شد و این استان به داشتن چنین علمایی همواره افتخار خواهد کرد.

استاندار مازندران این استان را گنجینه از تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی برشمرد و گفت: دوسوم خاویار کشور در این استان تولید و استحصال می شود و خاویارهای تولیدی استان جزو برترین و مرغوبترین خاویار جهان به شمار می رود. 

حسینی پور افزود: مازندران در تولید ۱۴محصول کشاورزی مقام اول کشور را دارد که البته دستیابی به این موفقیت ها هم حاصل تلاش و کوشش فعالان در این عرصه است که همواره در فعالیت هستند.

هفته مازندران بهانه ای برای معرفی داشته های استان

حسینی پور هفته مازندران را فرصتی برای عرضه توانمندی ها و دستاوردهای تولیدکنندگان این استان برشمرد و بیان کرد: در این هفته با برپایی نمایشگاه های توانمندی فعالان در حوزه های مختلف در شهرستان های مازندران سعی کردیم تا هنرمندان و فعالان در دورترین نقاط استان نیز به جامعه معرفی کنیم .

وی خطاب به مسوولان حوزه های مختلف مازندران از آنها خواست تا برای تا معرفی تولیدات فعالان عرصه تولید تلاش کنند تا زمینه ارتقای ثروت برای آنها فراهم شود.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با تلاش هایی که انجام می شود زمینه ای ایجاد کنیم تا بیکاری و دیگر آسیب های اجتماعی در این استان برچیده شود. 

نمایشگاه توسعه و توانمندی های مازندران به مناسبت هفته مازندران در نمایشگاه بین المللی در قائمشهراز امروز برگزار شد و تا ۱۵ آبان برپاست .

در این نمایشگاه دستاوردهای صنعتی ، گردشگری ، کشاورزی و تولیدی در ۱۴۵ غرفه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha