۹ آبان ۱۴۰۱، ۳:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84928179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه: برای ازسرگیری صادرات غلات اوکراین تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- وزیر دفاع ترکیه یکشنبه شب گفت که به از سرگیری صادرات غلات اوکراین ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: روسیه به اطلاع ترکیه و سازمان‌ ملل متحد رسانده است که مؤقتا روند بارگیری غلات از طریق دریای سیاه را پس از حمله اوکراین به شهر سواستوپول در جنوب شبه جزیره کریمه را متوقف کرده است.

در این بیانیه آمده است که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به گفت وگوهای خود برای حل مشکلات و ازسرگیری فعالیت صادرات غلات از طریق دریای سیاه ادامه خواهد داد که به گفته وی تا به امروز با هماهنگی مشترک با موفقیت اجرا شده است.

وی گفت که کارمندان روس فعال در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول همچنان در محل کار خود حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

مقام‌های شهر بندری «سواستوپول» واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» امروز (شنبه) اعلام کردند که پس از حمله پهپادی صبح روز یکشنبه به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کشتی‌گاه این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها قادر به عبور از طریق این خلیج نبودند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفته است که اوکراین،‌۱۶ پهپاد را برای حمله به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه ارسال کرده است و ردیاب‌های پرواز، یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی کریمه در حال پرواز نشان داده است.

 بنا بر گفته وزارت دفاع روسیه تمامی پهپادهای ارتش اوکراین که برای هدف قرار گرفتن کشتی‌های روسیه اعزام شده بودند، منهدم شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha