سرمایه‌گذاران باید در حوزه سینما تشویق شوند

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: باید سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در حوزه سینما تشویق و ترغیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا سوقندی روز پنجشنبه در سفر به گلستان و دیدار با امام جمعه علی‌آبادکتول اظهارداشت: باید بسته‌های تشویقی و ترغیبی متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به نیازهای شهرستان‌ها در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: شهرستان علی‌آبادکتول که در گذشته دارای ۲ سینما بود، امروز حتی یک سالن استاندارد هم ندارد که باید در جهت احیا آنها اقدامات اساسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران حوزه ساخت و ساز پاساژها، هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری باید در طرح‌ها و پروژه‌های خود سالن‌های نمایش فیلم در نظر بگیرند.

سرمایه‌گذاران باید در حوزه سینما تشویق شوند

سوقندی گفت: امروز دیگر نیاز به سالن‌ با ظرفیت بالا برای تماشای یک فیلم نیست، بلکه باید همان ظرفیت در چند سالن برای تماشای چند فیلم در نظر و تقسیم‌بندی شود.

امام جمعه علی‌آبادکتول گفت: وجود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان که ۲۰ هزار نفر آن اهل سنت هستند، موجب شد تا در حوزه عدالت فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای به این شهرستان بشود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی مهدی‌نژاد در این دیدار اظهارداشت: انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم بر مساله عدالت اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد که یکی از این حوزه‌ها بحث سینما و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به عنوان متولی فرهنگ و هنر تنها سه پرسنل دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد نیرو جوابگوی نیاز فرهنگی شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود آن نیست.

وی تاکید کرد: کار فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر مقدمه کارهای فرهنگی است و تا زمانی که زیرساختی فراهم نباشد، نمی‌توان کار فرهنگی فاخر و ارزشمندی انجام داد.

در این دیدار هاشم ایلخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی به همراه محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حضور داشتند.

سرمایه‌گذاران باید در حوزه سینما تشویق شوند

نمایندگان سازمان سینمایی در سفر به گلستان که چهاردهمین سفر استانی مجموعه این سازمان است، پیش از این دیدار با حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha