مجوز فعالیت ۲ شرکت بازرسی همکار استاندارد در خراسان رضوی تعلیق شد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مجوز فعالیت ۲ شرکت بازرسی همکار این اداره کل در پی عدم احراز شاخصهای فنی تعلیق شد.

سید محمد سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکتهای بازرسی همکار در ارتباط با واحدهای تولیدی و خدماتی زیر پوشش این اداره کل رعایت پارامترهای استاندارد را در قالب چک لیستهایی بررسی کرده و فرم های مربوط را تکمیل می کنند که گاهی فقدان و نقص عملکرد این شرکتها منجر به صدور تذکر و یا اخطار می شود.

وی مرکز ملی صلاحیت ایران را متولی اصلی نظارت بر عملکرد شرکتها و آزمایشگاه های همکار استاندارد در ادارات کل عنوان و اضافه کرد: این مرکز که یکی از بخشهای مهم سازمان ملی استاندارد است بررسی مدارک و صلاحیت شرکتها و ارزیابی صلاحیت فنی افراد فعال در این مجموعه ها را بر عهده دارد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون چهار مورد تذکر و ۲۳ مورد اخطار به شرکتهای بازرسی استان به خاطر نقص در فعالیتها ابلاغ شده است.

سجادی افزود: مرکز ملی صلاحیت به سختی و با طی فرایندی طولانی صلاحیت شرکتهای بازرسی و آزمایشگاه های همکار استاندارد را تایید می کند از این رو تخلفاتی مانند تبانی شرکتها با صاحبان صنایع رخ نمی دهد و موضوع تعلیق ۲ شرکت بازرسی در سال جاری به دلیل عدم تایید شاخصه های استاندارد و یا صلاحیت فنی نفرات فعال در این شرکتها بوده است. 

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha