۳۲۵ میلیارد تومان برای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی لحاظ شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان استان پیش‌بینی شده است که از منابع مختلف مانند سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه بعد از بررسی میدانی پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در جمع مدیران این دانشگاه اظهار داشت: ۱۴۰ میلیارد تومان برای پروژه خوابگاه خواهران در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش‌بینی شده که امید است تصویب شود.

وی افزود: در دور دوم سفر استانی دولت ۵۰ میلیارد تومان برای مرکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان و مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان هم برای خوابگاه برادران در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۵ میلیارد تومان نیز در متمم اعتبارات سفر اول رئیس جمهور برای دانشگاه فرهنگیان دیده شده که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص کامل داده می‌شود.

وی گفت: تامین اعتبار دانشگاه از محل اعتبارات توازن ملی در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و برای خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در شهرستان قاینات نیز با توجه به اینکه هفته‌های آینده سفری به این شهرستان داریم باید در سطح کارشناسان بازدید و برآورد هزینه شود تا بتوانیم کمک کنیم.

قناعت افزود: مشکل اصلی دانشگاه موضوعات زیرساختی و ناشی از کم‌توجهی چند سال گذشته بوده که علت نیست بلکه معلول است و این کم‌توجهی نیز ریشه در نگاه نادرست مجموعه دولت گذشته به دانشگاه فرهنگیان دارد.

وی ضمن مقایسه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: در دانشگاه دفاع ملی که زیر نظر فرمانده معظم کل قوا است نخبگان حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی حضور دارند و مرکزی برای آموزش و تربیت افسران جنگ سخت و نظامی است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش زیادی از پیشرفت‌های کشور در حوزه نظامی به خاطر عملکرد دانشگاه دفاع ملی بوده و این توفیقات حاصل تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری است که با تربیت نیروهای توانمند، آشنا با فنون روز و مسلط، به آرامشی در حوزه دفاعی کشور رسیده‌ایم. 

وی افزود: تدبیر درخصوص تربیت نیروی انسانی توانمند در دانشگاه فرهنگیان هم در دولت نهم کلید خورد اما در دولت یازدهم و دوازدهم این دانشگاه مورد بی‌توجهی واقع شد و کاستی‌های موجود به جهت کم‌کاری‌های رخ داده در این دولت‌هاست.

قناعت با یادآوری معضل کمبود معلم گفت: طی چند سال گذشته به جهت بی‌تدبیری دولت‌های وقت، ورودی و خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب نبود به همین دلیل کشور با مشکل کمبود معلم مواجه شده است.

وی اظهار داشت: فشار جبران این کوتاهی‌ها و کمبود معلم به دولت سیزدهم تحمیل شده لذا در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان، سخت‌ترین دوران را طی می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای جبران این کمبودها، حدود ۲۸ استان مجبور به پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت موجود شدند که مشکلاتی را به همراه داشته و همه سعی ما بر این است که این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: با استقرار دولت سیزدهم و نیروهای انقلابی در حال حاضر بهترین فرصت پیش آمده تا کاستی‌های گذشته جبران شود و وظیفه همه ماست که در تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان اهتمام داشته باشیم.

قناعت با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ باید برای دولتمردان تبدیل به یک دغدغه شود گفت: باید این باور ایجاد شود که موضوع دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد و در دانشگاه فرهنگیان سبقه فرهنگی و تربیتی بسیار مهم و حیاتی بوده که غالب بر سایر سبقه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به دانشگاه فرهنگیان باید راهبردی باشد اظهار داشت: شکل‌گیری شخصیت افراد در مقاطع ابتدایی تحصیل به تربیت نیروی معلم در این دانشگاه وابسته است و دانشجویان متدین در خط انقلاب هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتفاقات اخیر و شعارهایی که درباره آزادی عنوان شد ادامه داد: همه باید بدانند که آزادی واقعی در جمهوری اسلامی است و این موضوع را در نوع برخورد دولتمردان با مردم می‌توان مشاهده کرد، اینکه مردم به‌راحتی می‌توانند با فرماندار و مدیران ارتباط برقرار کرده و فرهنگیان بی‌دغدغه حرف خود را بزنند، حکایت از آزادی به معنای واقعی در کشور دارد.

وی بیان کرد: زن در اسلام و نظام جمهوری اسلامی جایگاه والایی دارد و این مسایل باید برای دانشجویان تبیین شود.

قناعت توجه به آبادی میهن را از شعارهای بنیادی نظام برشمرد و گفت: کارهای بزرگ و جهشی در دولت سیزدهم انجام شده و با فعال شدن بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام، کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به شرایط حساس فعلی بر لزوم هوشیاری در شرایط بمباران تبلیغاتی دشمن تاکید کرد و گفت: دانشجویان ممکن است تحت تاثیر شبیخون فرهنگی دشمنان قرار بگیرند که باید اساتید در تبیین مسایل روز توجه لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی شماری از مدیران استان از پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد.

دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقای شرایط موجود، احداث پروژه‌های خوابگاه و پردیس خواهران و برادران را در دست اجرا دارد و استاندار روند اجرای این پروژه‌ها را از نزدیک بررسی کرد. 

قناعت در ادامه برنامه‌های حضور در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، وضعیت پردیس امام سجاد (ع) مرکز خواهران دانشگاه و و پردیس شهید باهنر بیرجند را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

اطلاع از وضعیت کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها، امکانات و فضاهای ورزشی، سلف سرویس، حوزه اداری و آموزشی از اهداف این بازدید بود که با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی انجام شد.

همچنین نماز ظهر و عصر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان اقامه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha