۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84923756
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعال اقتصادی همدان: برخی انتظارات از وزیر صمت مبنای منطقی ندارد

همدان-ایرنا- یکی از فعالان اقتصادی همدان با تاکید بر اینکه عملکرد وزیر صمت را باید با توجه به شرایط موجود، چالش ها و مشکلات انباشت شده و نیز تحریم ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، گفت: برخی انتظارات از وزیر آن هم در این برهه زمانی مبنای منطقی ندارد.

«خسرو طالبی» روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: سئوال ها و انتظاراتی که برخی نمایندگان از وزیر صمت درخواست و یا توقع دارند از حیطه اختیارات وی خارج است و بسیاری از نارسایی ها و مشکلات حوزه صنعت و اقتصاد متوجه این وزارتخانه و فاطمی امین نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان یک تولید کننده معتقدم در این شرایط خاص، کشور نیاز به آرامش دارد و اگر بخواهیم از درون کشور این آرامش را برهم بزنیم باید در قبال آن پاسخگو باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و رئیس انجمن ملی سیب زمینی کشور با اشاره به تحریم های سنگین علیه ایران از سوی کشورهای غربی، نیز گفت: نمایندگان و فعالان اقتصادی می توانند در قالب درخواست های منطقی و قابل اجرا پیشنهادهای خود را ارائه کنند و به وزیر صنعت و معدن نیز فرصت بیشتری برای پاسخ به این مطالبات و حل مشکلات مجود داد.

طالبی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی از عملکرد و کارکردهای مثبت  فاطمی امین و دولت سیزدهم امیدوار شده اند، افزود: توسعه تجارت و بازکردن بازار کشورهای اورآسیا و مناطق حاشیه خزر نیز یکی از دستاوردهای مهم وزیر صنعت و معدن است.

وی یادآور شد: استیضاح وزیر صنعت  موجب صدمه دیدن به بدنه اقتصادی کشور و در نهایت به ضرر تولیدکنندگان و جامعه صنعتی منتهی می شود.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی کاران ایران گفت: برای بررسی عملکرد یک وزیر باید برنامه های او را به دقت مطالعه کرد و موانع اجرایی آن را به درستی شناسایی و سپس با توجه به همه این شرایط قضاوت کرد و در این باره تصمیم گیری کرد.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۲۷ مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha