برگزاری جایزه ملی محیط‌زیست پس از پنج سال توقف/ حضور دانش‌بنیان‌ها برای نخستین بار

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برگزاری مجدد جایزه ملی محیط زیست پس از پنج سال توقف باعث ایجاد انگیزه شده و بدیهی است که حضور و همراهی‌ اقشار مختلف جامعه موجب رشد و بالندگی جایزه ملی محیط زیست می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی افزود: مراسم اعطای سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست که از سال ۱۳۹۶ متوقف شده بود، امسال مجدد برگزار می‌شود. با توجه به این توقف پنج ساله، برنامه و تلاش‌های زیادی از سوی گروه‌های مختلف در این مدت در راه رفع مشکلات، چالش‌ها، حفاظت و احیا محیط زیست انجام شده و تصمیم بر این است به دلیل اینکه فرصت مناسب برای حضور همه داوطلبان فراهم باشد، زمان دریافت مدارک و مستندات شرکت در این رویداد ملی تا ۳۰ آبان امسال تمدید شود.

دبیر سیزدهمین جایزه ملی محیط زیست ادامه داد: در دوره های پیشین فعالیت‌ها و طرح‌های داوطلب دریافت جایزه ملی در  پنج گروه موسسات عمومی و سازمان‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، متخصصان و سایر اشخاص حقیقی که به نوعی با فداکاری و از خودگذشتگی و خلاقیت خدمات ارزنده‌ای در حفاظت و احیا محیط زیست ارائه داده‌اند، مورد بررسی و داوری قرار می‌گرفت اما امسال با رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تعامل و همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان و نوآور برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و اهداف سازمان در حفاظت و احیای محیط زیست، گام تازه‌ای برداشته شد و در این دوره شرکت‌های فناور و دانش بنیان در گروه جداگانه‌ای مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

وی دریافت جایزه ملی را انگیزه بخش دانست و افزود: دریافت جایزه همیشه خوشایند بوده و جذابیت دارد و به نوعی باعث ایجاد رقابت و تشویق فعالان حوزه محیط زیست می‌شود.        

مرادی اظهار داشت: جایزه ملی محیط زیست به استناد ماده ۴۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه شماره ۱۶۵ شورای عالی حفاظت محیط زیست به برگزیدگانی از بین موسسات عمومی و سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان‌های مردم نهاد، متخصصان و سایر اشخاص حقیقی اهدا خواهد شد که به نحوی برای حفاظت، حمایت و بهسازی محیط زیست، خدمات برجسته و فعالیت چشمگیر و ارزنده‌ای انجام داده باشند.

مراسم اعطای سیزدهمین جایزه ملی محیط زیست اسفند سال جاری برگزار می‌شود.  

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha