کارشناس اقتصادی ایلام: ارزیابی کارنامه وزیر صمت نیازمند تعمق و بررسی کارشناسی است

ایلام - ایرنا - یک کارشناس حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به اجرای برنامه های تحولی مستلزم زمان و فرصت کافی است، گفت: ارزیابی کارنامه کاری وزیر صمت و عملکرد این وزارتخانه با ماموریت های گسترده و متنوع نیازمند تعمق، تحقیق همه جانبه و بررسی دقیق کارشناسی است.

ولی الله باج روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استیضاح حق مجلس شورای اسلامی است و در هر شرایطی نمایندگان می توانند برای اعمال نظارت درست، استیضاح را در دستور کار خود قرار دهند اما در این مسیر توجه به زمان، موقعیت و شرایط کشور به ویژه در مباحث اقتصادی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: به باور بسیاری از کارشناسان اقتصادی، استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به صلاح بخش تولید، تجارت، صنعت و معدن کشور نیست و می تواند تبعات منفی نیز برای این حوزه های مهم به دنبال داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: وزارت صمت با حضور «سیدرضا فاطمی امین» در حوزه های مختلف کاری دچار تغییر و تحولاتی اساسی شده و برنامه های بسیار خوب و مدونی به صورت اساسی و زیربنایی در این وزارتخانه عملیاتی و اجرایی شده است که تحقق کامل اهداف این برنامه ها به یک فرصت مناسب نیاز دارد.

کارشناس اقتصادی ایلام: ارزیابی کارنامه وزیر صمت نیازمند تعمق و بررسی کارشناسی است

به گفته وی، رونق واحدهای تولیدی و احیای بخش های صنعتی کشور از جمله دستاوردهای فاطمی امین در وزارت صمت است ضمن اینکه جلسات ستاد تسهیل و رونق تولید به صورت مرتب و مستمر در سطح کلان و استان ها برگزاری و مصوبات آن برای اجرا پیگیری می شود.

باج بیان کرد: همین الان تعداد زیادی کارشناس مشغول برنامه ریزی برای اجرای ۱۰ پروژه جدید در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، برنامه های تحولی و ساختاری که به طور قطع بستر مناسب و جامعی را برای ارتقای بخش های صنعت، تولید و اقتصاد و تجارت کشور فراهم خواهد کرد.

وی افزود: فاطمی امین با اطلاع از مسایل و مشکلات، مسئولیت وزارت صمت را براساس یک برنامه مدون و علمی برعهده گرفت و برهمین اساس انتظار می رود نمایندگان مجلس با یک مطالعه، دقت نظر و صبر بیشتری ، کارنامه کاری و عملکردی این وزارتخانه را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

این کارشناسی حوزه صنعت تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار واحد تولیدی راکد و تعطیل در سطح کشور احیا شده و تعداد زیادی تفاهم نامه با بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی منعقد شده است که اینها نوید تحولی اساسی در رونق تولید و بهبود معیشت و فضای کسب و کار را می دهد.

به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha