احیای بیش از ۲ هزار واحد صنعتی راکد در دوره وزارت فاطمی امین

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۲ هزار و ۸۰ واحد صنعتی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در دولت سیزدهم و در زمان تصدی فاطمی امین (وزیر صنعت معدن و تجارت) احیا شده است.

علی رسولیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همت دولت سیزدهم در احیای واحدهای راکد بسیار چشمگیر بوده و باعث شده است که تعداد واحدهای صنعتی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران از ۱۸ درصد در دوره قبل به کمتر از ۱۴ درصد در دولت سیزدهم برسد.

وی اظهار داشت: زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی اعم از آب، برق و گاز و زمین و همچنین بودجه سازمان صنایع کوچک در دولت سیزدهم طی یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل دو برابر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در دولت سیزدهم در ساخت ۶۶ پست برق مشارکت کرده که نسبت به عملکرد این سازمان در دولت های قبل بی نظیر بوده است.

رسولیان به افزایش احصا و واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: در دولت مردمی سه هزار و ۵۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور واگذار شد.

وی با اشاره به امتیازات ویژه ای که در زمان تصدی فاطمی در وزارت صمت برای واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص یافته است، گفت: در این دوره مشوق های بسیار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته و واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به دانش بنیانی ها تسهیل شده است.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هشتم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha