پیام صنعا به احمق‌ها

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84920886
پیام صنعا به احمق‌ها

تهران - ایرنا - حمله پهپادی هشداردهنده نیروهای مسلح یمن به بندر « الضبه » استان حضرموت در شرق این کشور علیه دزدهایی که ثروت یمنی ها را به یغما می برند نشان داد که صنعا با دشمنان شوخی ندارد و هشدار خود را عملی می کند.

به گزارش ایرنا، «احمد الزبیری» نویسنده یمنی در مقاله ای که در امروز یکشنبه در روزنامه «۲۶ سپتامبر» منتشر کرد با بیان این مطلب افزود: بدبختی دشمنان مردم یمن و امت اسلام این است که احمق هستند و با وجود هشت سال ایستادگی، مقابله و پیروزی ها هنوز حقیقت رهبری انقلابی و مدافع وطن را که از حاکمیت، وحدت و استقلال یمن دفاع می کنند، درک نکرده اند و در سایه حماقت خود، به نابودی نزدیک می شوند.

این نویسنده یمنی با اشاره به اینکه آمریکا، متحدان و مزدورانش به دلیل ذات جنایتکارانه خود، نیروهای دارای ایمان، هدف و طراح را درک نمی کنند و با چشم ذات خود به همه نگاه می کنند، اضافه کرد: ذات ما با آنها یکسان نیست، ما به زمین و ثروت دیگران نه طمع و نه دشمنی داریم بلکه ما به دنبال صلح هستیم اما از جنگ نمی ترسیم و به همین دلیل پیروز می شویم و دشمنان ما شکست می خورند.

وی با اشاره به اینکه "حمله پهپادی به بندر نفتی "الضبه" در استان حضر موت یمن از دقت بسیار بالایی برخوردار بود و فقط یک هشدار بود زیرا زیرساخت های این بندر و نفتکش غول پیکر «نوسا» و خدمه آن را هدف قرار نداد"، در عین حال تاکید کرد: این به خودی خود، پیامی است که ما قادریم به گونه ای [به دشمن] ضربه بزنیم که تاریخ ساز شویم. 

این نویسنده تصریح کرد: هشدارهای اظهارات سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن و توضیحات مقامات دولت نجات ملی یمن و سایر فرماندهان نظامی نشاندهنده آن است که واشنگتن، لندن، تل آویو و پاریس نزدیکترین مکان های در معرض این حملات نیستند بلکه رژیم متجاوز سعودی نزدیک ترین و در تیررس ترین هدف برای اینگونه ضربات هشدارگونه است و باید راهی برای خروج پیدا کند اما اگر غرور آنها را به بیراهه ببرد، دیگر  فرصتی که امروز در اختیار دارند را در اختیار نخواهند داشت و به سختی به حساب ریاض رسیدگی خواهد شد.

این نویسنده خطاب به نیروهای متجاوز به یمن به ویژه عربستان سعودی نوشت: اگر معقول باشید، باید زمان را در نظر بگیرند و هزینه های بیشتری پرداخت نکنید. 

الزبیری در ادامه مقاله خود تاکید کرد: گاز، نفت، طلا و تمام ثروت یمن متعلق به یمنی ها است و مردم باید بدانند که اگر این ثروت از ابتدا در اختیارشان بود، یمن غیر از یمن کنونی بود. اما از این پس، باید این شرایط تغییر کند و تاریخ اصلاح و تمدن بزرگ تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه نماینده آمریکا، سازمان ملل و انگلیس احیای حق مردم یمن را غیرممکن دانسته اند، اضافه کرد: از نظر آنها، کارمندان یمنی مستحق استفاده از ثروت کشور خود نیستند و فقط کسانی که چشمانشان آبی است (خارجی ها) مستحق بهره مندی از این ثروت هستند و خیر این مردم فقط باید به سفیدپوستان اروپایی، آمریکایی یا یهودیان صهیونیست برسد؛ غافل از اینکه مردم یک قوم باستانی و بزرگ به آنها وابسته نیستند بلکه اعراب دست نشانده در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس به آنها وابسته و عادت کرده اند. هدف قرارگرفتن بندر «الضبه» پیامی کافی بود، اگر بفهمند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha