معتادان بهبود یافته استان همدان آموزش‌های مهارتی  را فرا گرفتند

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۱۵ هزار و ۱۳۴ نفر ساعت آموزش مهارتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال در رشته‌های مختلف به ۱۳۱ نفر از معتادان بهبود یافته استان در نیمه نخست سالجاری ارائه شد.

«وهب مختاران» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره های آموزش‌ مهارتی به منظور اشتغالزایی و زمینه سازی برای بازگشت معتادان بهبود یافته در کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان خود معرف (ماده ۱۵) و در قالب معتادان متجاهر (ماده۱۶) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای یکی از مهمترین راهبردهای صیانت از معتادان بهبود یافته است ادامه داد: این آموزش ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، برگزاری دوره های آموزشی فنی و مهارتی را در عدم بازگشت معتادان به سمت اعتیاد و کاهش بزهکاری های اجتماعی موثر دانست و افزود: الگوساز و برشکار لباس ضخیم زنانه، تخمیر نان و تولید مخمر، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم زنی روی چوب، جواهرساز مهره ای، دکوراتور نقش برجسته و درودگری از دوره های مهارتی برگزار شده برای این افراد است.

مختاران اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و فنی به معتادان بهبود یافته زمینه راهیابی آنها به بازار کار و کسب درآمد را نیز فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی برای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می شود که می تواند در بازگرداندن معتادان بهبود یافته به آغوش گرم خانواده، امیدواری به آینده و اشتغالزایی آنان نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: توجه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی آموزش های مهارتی و راهبرد مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha