امام جمعه مهاباد: دشمنان در صدد تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین مردم هستند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: دشمنان که در اجرای نقشه‌های شوم خود علیه ایران اسلامی به موفقیت نرسیدند اکنون در صدد ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار کرد: دشمنان تلاش‌های زیادی برای ضربه زدن به امنیت و آرامش کشورمان انجام دادند و اکنون که در این نقشه‌ها ناکام، ناموفق و مایوس شدند، می‌خواهند بین اقشار مختلف مردم تفرقه ایجاد و صفوف متحد ملت را بر هم بزنند.

وی افزود: دشمنان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند بین بازاریان، معلمان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان و روحانیون در فضای مجازی و حقیقی اختلاف افکنی کنند، تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه مهاباد گفت: یکی از اهداف امروز دشمن رخنه در بین دانش آموزان بویژه دختران این است که با نا امن جلوه دادن جامعه و مدارس آنان از ادامه تحصیل علم و دانش باز دارند چون جامعه‌ای که مادران آینده آن بیسواد باشد، راحت تر در دامن توطئه‌های دشمنان گرفتار می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند در فضای مجازی برخی شخصیت‌های اجتماعی را تخریب کنند و در این راه به مدیران مدارس و دانشگاه‌ها اهانت می‌شود اما مردم ما خوب می‌دانند که این اتهامات نادرست و تنها بخشی از نقشه دشمن است.

ماموستا امامی با انتقاد از عدم برخورد با کسانی که در فضای مجازی به دیگران اتهام و تهمت ناروا می‌زنند، یادآور شد: اگر برخوردهای جدی و قانونی با این افراد صورت نگیرد، جسارت‌های آنان بیشتر شده و در آینده حریم‌ها و خطوط قرمز جامعه را هدف قرار می‌دهند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شخصیت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلامی (ص) در راه گسترش دین اسلام مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفتند اما هرگز از رسالت خود دست برنداشته و کفار را با نرمش و خونسردی به دین اسلام دعوت می‌کردند.

ماموستا امامی تاکید کرد: در جریان فتح مکه و پیروزی مسلمانان بر کفار، پیامبر اسلام (ص) تمام آنان را به مورد عفو و بخشش قرار داد و همین امر باعث گرویدن آنان به دین اسلام و حتی شهادت در راه این دین آسمانی شد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha