۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84918620
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۶ میلیارد دلار از صندوق ثروت ملی روسیه برای کسری بودجه

تهران- ایرنا- وزارت دارایی روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که کابینه درخواست اختصاص ۱۶ میلیارد دلار از صندوق ثروت ملی را برای کسری بودجه داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، طبق حکمی که میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه در روز پنجشنبه منتشر کرده، دولت درخواست اختصاص ۱ تریلیون روبل (۱۶ میلیارد دلار) از دارایی‌های صندوق ثروت ملی را برای کسری بودجه امسال داده است.

به نوشته تاس، وزارت دارایی طبق قانون مسئولیت این وظیفه را بر عهده دارد تا مراتب اجرای بودجه در سال ۲۰۲۲ را تعیین کند. بر اساس اعلام وزارت دارایی روسیه، این منابع مالی به طور ویژه برای رعایت کامل تعهدات اجتماعی در قبال شهروندان، استقراض عمومی، بازپرداخت بدهی‌های ملی و بودجه بندی وام‌ها هزینه خواهد شد.

این وزارتخانه توضیح داده است که حق استفاده از منابع مالی صندوق ثروت ملی در سال ۲۰۲۲ برای تضمین توازن بودجه به صورت قانونی لازم است.

بر اساس قانون بودجه، روسیه قبلا دلار و یورو را در صندوق ثروت ملی جای داده بود اما سایر ارزها در آن وجود نداشتند. در اوایل سال ۲۰۲۲ در بحبوحه افزایش نوسانات روبل، خریدهای روزانه فارکس برای صندوق متوقف شد.

صندوق ثروت ملی روسیه توسط وزارت دارایی مدیریت می‌شود اما بخشی از ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی است که شامل یوان نیز می‌شود. این مبلغ تا فوریه حدود ۶۴۰ میلیارد دلار بود که تقریبا نیمی از آن تحت تحریم‌های غرب مسدود شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha