۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84918301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: رسانه‌ها افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی را منعکس کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: کردستان با وجود کمبود امکانات، قهرمانان ارزنده‌ای در حوزه ورزش دارد که رسانه‌های استانی و ملی باید بیشتر به آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ملی و فراملی عرصه ورزش کردستان با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش و ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: پیگیری هایی برای تقویت اقتصاد ورزش استان انجام گرفته که امیدواریم به ثمر برسد.  

وی اضافه کرد: قهرمانان ورزش استان اثبات کرده‌اند که با وجود محدودیت و کمبود منابع و امکانات، استعدادهای ناب قهرمانی در این حوزه کم نیست.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه وجود این استعدادها، فرصت و نعمتی است که باید قدر دانست، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که در حد مقدور زمینه‌ای فراهم کنیم تا افتخارآفرینی در عرصه ورزش تداوم داشته باشد.  

زارعی کوشا به معضل نبود حامی مالی از عرصه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: کردستان، استان صنعتی نیست و این فرهنگ نهادینه نشده تا واحدهای تولیدی موجود از ورزش حمایت کنند اما هیچکدام از اینها نباید باعث تضعیف شرایط مطلوب فعلی شود.  

وی به نوار پیروزی های اخیر تیم راه‌یاب ملل مریوان در فصل جدید لیگ برتر کشور هم اشاره داشت و افزود: این تیم در مرحله مقدماتی بسیار خوب ظاهر شده و تایید این ادعا است که با کمترین امکانات هم می شود افتخارآفرین بود.

استاندار کردستان مهمترین دستاورد قهرمانی در عرصه‌های ورزشی را  نشاط و خوشحالی مردم برشمرد و ادامه داد: به عنوان خادم مردم قدردان همه ورزشکاران استان هستم.

زارعی کوشا از رسانه ها خواست تا در انعکاس و بازتاب این افتخارآفرینی‌ها و نتایج ورزش قهرمانی، بیشتر تلاش کنند تامردم از ظرفیت های ورزش به ویژه در حوزه قهرمانی مطلع شوند.  

کسب رتبه ۹ المپیاد استعدادهای برتر 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: در حال حاصر رتبه نهم در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را داریم.

حامد جولایی افزود: در ۲ ماه اخیر ۱۱ نفر از ورزشکاران استان موفق به کسب نشان ملی و فراملی شده‌اند که با قدردانی از آنها گام کوچکی در راستای تقویت ورزش قهرمانی بر می‌داریم.

رییس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم اظهار داشت: المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که کردستان در آن سال ۷۲ و سال بعد از آن ۹۱ نشان کسب کرد و در رتبه هشتم ایستاد.  

هیرش اسماعیل‌زاده به توقف ۲ ساله این المپیاد بخاطر شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: این مساله باعث از دست رفتن استعدادهای پایه ورزش استان شد ولی با این وجود و کاهش رشته‌های این المپیاد به ۴۲ رشته المپیکی، کردستانی‌ها تاکنون ۱۳ طلا کسب کرده و در رده نهم هستند.

وی به برگزاری مسابقات جام پرچم نیز اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ۵۷۰ تیم از روستاهای استان ثبت‌نام و در نهایت ۲۱۵ تیم آقایان و ۲۰ تیم خانمها پذیرش شدند که با هزینه ۶۵۰ میلیون ریال در حال برگزاری است.  

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha