فاز نخست افزایش تولید کارخانه خمیر مایه رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- فاز نخست طرح افزایش سه هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی با حضور تولیت آستان قدس در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، در طرح توسعه سه هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی که فاز نخست آن امروز به بهره‌برداری رسید، برای نخستین بار در کشور دستگاهی نظیر فرمانتور (تخمیرکننده) که تاکنون از کشورهای اروپایی وارد می‌شد، در داخل کشور ساخته شده و تمامی طراحی‌های خطوط تولید، ساخت و نظارت نیز توسط متخصصان و تکنسین‌های داخلی انجام شده است. 

علاوه بر آن، بخش عمده اجرای ابزار دقیق و سایر تجهیزات خطوط نیز در داخل کشور تولید شده و نیاز به واردات را رفع کرده است.

طرح توسعه ظرفیت تولید شرکت خمیرمایه رضوی که با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی اجرایی شده، در فاز اول، ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را از ۶ هزار تن فعلی به هفت هزار و ۵۰۰ تن خواهد رساند و در فاز دوم، این ظرفیت تا سال ۱۴۰۳ به ۹ هزار تن افرایش می‌یابد.

آستان قدس رقیب بخش خصوصی نیست
 تولیت آستان قدس رضوی در آیین بهره برداری از فاز نخست این طرح گفت: در تأسیس کارخانه خمیرمایه رضوی توسط تولیت فقید این آستان مقدس بیش و پیش از مباحث اقتصادی نگاه انسانی برای تأمین سلامت غذایی مردم مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: سلامت محصولات غذایی مهم‌ترین هدف صنایع غذایی آستان قدس است، علاوه بر کمیت باید حفظ کیفیت محصولات تولیدی نیز مورد توجه جدی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی آستان قدس باید پیشتاز تولیدات کیفی و کمی باشند؛ اظهار داشت: خمیرمایه باکیفیت و سالم نیاز کشور است و چشم‌ انداز این مجموعه تولیدی باید تأمین نیازهای ایران، منطقه و سایر کشورها باشد؛ زیرا در مرحله اول کاری انسانی و خیرخواهانه و سپس اقدامی در راستای تقویت اقتصاد کشور است، البته در این عرصه باید مراقب بود که وارد رقابت با بخش خصوصی داخلی نشوید.

تولیت آستان قدس با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به تعیین شعارهای سال با مضامین اقتصادی، بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال‌ها را پیرامون مسائل اقتصادی و تولید تعیین می‌فرمایند. ما مخاطب ایشان هستیم و وظیفه‌داریم دغدغه‌های معظم له را در حوزه تولید و رفع موانع در حد خود برطرف و این منویات بلند و عزت بخش را به میزان توان اجرایی و محقق سازیم.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها هستند، گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها و خروج از محدوده تحریم‌پذیری امکان‌پذیر است و در بسیاری از حوزه‌ها نیز این کار را کرده و موفق بوده‌ایم، دشمن هنگامی‌ که دریابد تحریم کارساز نیست دیگر با چماق تحریم بر سر ما نمی‌زند و ما را تهدید نمی‌کند.

رقیبی برای کشورهای اروپایی

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی نیز گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید تولیت آستان قدس رضوی و حس خودباوری که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده، طرح افزایش سه هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی از آبان سال ۱۳۹۹ آغاز شد که فاز نخست آن امروز با افزایش ظرفیت هزار و ۵۰۰ تنی به بهره‌برداری رسید.

محمدصادق مروارید با اشاره به طراحی و تولید دستگاه فرمانتور ۲۵۰ هزار لیتری برای اولین بار در کشور گفت: این دستگاه علی‌رغم پیچیدگی فرآیندهای خطوط تولید که تاکنون توسط شرکت‌های اروپایی نظیر آلمان و اتریش ساخته می‌شده، با استفاده توان داخلی ساخته شده است.

وی ادامه داد: تا ۲۰ ماه آینده و با بهره‌برداری از فاز دوم، ظرفیت تولید خمیرمایه رضوی به ۹ هزار تن افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha