استاندار کردستان: مدیران انقلابی باید در فضای فتنه‌آلود موضع صریح و روشن داشته باشند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مدیر انقلابی باید در شرایط سخت و فضای فتنه آلود موضع صریح و روشن داشته باشد، چراکه در سایه منتظر ماندن برای آرام شدن شرایط، نشان انقلابی بودن نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری گرامیداشت مراسم ۱۳ آبان در کردستان اظهار داشت: تعجب می کنم کسانی که ادعای آگاه بودن دارند، اینقدر به راحتی تحت تاثیر فضای رسانه‌ای دشمن قرار گرفته و حالت منفعلانه به خود می گیرند.

وی با بیان اینکه اکنون درگیر جنگ تمام عیار هستیم اما بر خلاف دوران دفاع مقدس، در اوج اقتدار قرار داریم، افزود: امروز یک نظام مقتدر هستیم، به طوریکه متهم به ارسال سلاح و دارو به ابرقدرتی مانند روسیه هستیم و این واقعیت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار کردستان بر لزوم هوشیاری و ممانعت از سواستفاده دشمن از فرصت ۱۳ آبان برای ایجاد فتنه تاکید و اضافه کرد: نباید محدود به راهپیمایی باشیم بلکه نیاز است مدیران محیط دستگاه‌های متبوع خود را در زمینه جهاد تبیین و تنویر افکار کارکنان به خوبی مدیریت کنند.

زارعی کوشا یادآور شد: مدیران نقص هایی دارند و باید برطرف شود و این حق مردم است که اعتراض کنند اما بین انتقاد برای بهبود با اغتشاش فرق زیادی وجود دارد.

وی به وقایع اخیر در استان اشاره کرد و با بیان اینکه با مدیریت و همکاری دستگاه‌های مختلف کمترین آسیب به مردم و اموال عمومی وارد شد و ادامه داد: هر بار که با حادثه‌ای مواجه می‌شویم بیشتر به حکمت و بصیرت رهبر معظم انقلاب پی می بریم.

استاندار کردستان جهاد تبیین را مولفه مورد تاکید رهبری در همه بیانات ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: در چند هفته اخیر، متوجه شدیم که جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند تبیین هستند و باید حقایق را برای آنان آشکار و بیان کنیم.

زارعی کوشا یادآور شد: اگر تبیین صورت نگیرد، افرادی که باید به تاریخ پاسخگو باشند مدعی می‌شوند، همچنانکه دنباله‌های رژیم پهلوی امروز داعیه دار حقوق مردم و آزادی شده‌اند، در حالیکه اینها بدترین برخورد را با آزادی انسانی داشتند.

وی تاکید کرد: در محتوای آشوب‌های اخیر، یک دیکتاتوری و استبداد نهفته بود، چراکه دشمن مغازه‌داران را تهدید می‌کرد در صورت عدم همراهی با آنان، مورد حمله قرار خواهند گرفت و این عمق و معنای طراحی دشمنان است.

استاندار کردستان خواستار تحلیل محتوای جامع وقایع اخیر از جانب رسانه ها برای اساتید، دانشجویان و نخبگان شد و گفت: همین محتواهای منتشر شده باید مبنای آموزش برای دانش‌آموزان قرار گرفته و تدریس شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: دشمنان تلاش کردند که کردستان را کانون اصلی بحران قرار دهند اما مردم این استان آزموده هستند و تلخ و شیرین حوادث را بهتر از هر جایی چشیده‌اند و می دانند چطور برخورد کنند، همچنانکه دشمن با همه کار رسانه‌ای در کردستان شکست خورد.

وی با بیان اینکه کسی از جهاد تبیین بی نیاز نیست چون ذهن هایی در وقایع اخیر دچار ابهام و شبهه شد و باید برطرف شود، ادامه داد: جهاد تبیین در زمین کارآمدی مدیران و متولیان‌ میوه می دهد، یعنی اگر این مهم محقق نشود، ناشی از ناکارآمدی ما مدیران است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم گفت: در مدت اخیر، نظام سلطه تمام تلاش خود را بکار گرفت و جنگ روانی به راه انداخت که بعد از یک ماه کش و قوس و با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی فروکش کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه دشمن روی کردستان تمرکز کرده است، افزود: امیدواریم در روز ۱۳ آبان، شاهد راهپیمایی پرشوری باشیم، چراکه دشمن چشم به حضور مردم به ویژه دانش آموزان دوخته است.

حسن عسکری فرماندار سنندج هم به تلاش و جنگ روانی گسترده دشمن ضد نظام و مردم در وقایع اخیر اشاره کرد و گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال باید با حضور پرشور آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان برگزار شود.

۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار در ایران است. برخی از وقایع مهم این روز شامل تبعید امام خمینی در سال ۱۳۴۳ به خاطر اعتراض به حکومت پهلوی، کشتار دانش‌آموزان معترض توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ است.

در سالگرد این روز، راهپیمایی و مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha