ارزش کمک مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸۹ هزار میلیارد ریال اعلام شد

اهواز - ایرنا - معاون مشارکتی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ارزش کمک‌های مردمی به این نهاد حمایتی در ۶ ماه نخست امسال ۸۹ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۹ هزار میلیارد ریال آن توسط ۹ هزار مرکز نیکوکاری جمع آوری شده و این کمیته فقط نظارت و کمک کرده است.

به گزارش ایرنا حبیب اله آسوده روز چهارشنبه در آیین اهدای ۵۰۰ یخچال به مددجویان مرزنشین خوزستان بیان کرد: ارزش زکات پرداخت شده از سوی مردم به خیریه‌ها و بهزیستی در این مدت نیز ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که در همان منطقه هزینه می‌شود.

یک میلیون و ۲۰۰ حامی ایتام در کشور

وی گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال نیز در بخش اکرام ایتام از سوی مردم کمک شد که ۹۶ درصد آن نقدی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی نیز کمک های خود را به صورت مستقیم به ۴۱۲ هزار یتیم و محسنین زیرپوشش خود واریز می کنند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) کشور بیان کرد:پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقه در کشور وجود دارد که در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جمع صدقات مردمی بوده است.

آسوده گفت: شرکت های دولتی و خصوصی به مسوولیت های اجتماعی خود در مسیر فقر زدایی مردمِ پیرامون خود عمل کنند تا دیگر شرمنده خانواده های محروم و نیازمند نباشیم.

وی با اشاره جمع آوری صدقات در ایام اربعین امسال در مرزهای چذابه و شلمچه بیان کرد: باید این مساله به فرهنگ تبدیل شود تا زایران در مسیر اربعین حسینی برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه بدهند و این صدقات تبدیل به کمک به نیازمندان شود.

وی با بیان اینکه این حرکت در خوزستان یک حرکت نوآورانه است و هم افزایی خوبی در این اقدام انجام گرفت ادامه داد: در ایام اربعین امسال کمک‌هایی که از سوی زایران اربعین صورت گرفت، صرف خرید ۵۰۰ یخچال برای نیازمندان که توفیق میزبانی زوار حسینی را داشتند شد که ۵۰ درصد هزینه خرید آنها توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه دشمن از هر خبری که احساس کند برای فتنه افکنی مناسب است استفاده می کند، افزود: وظیفه ما مردم مسلمان است که ارزش های دینی را ترویج کنیم و یکی از ارزش های دینی کمک به مومنان است؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) وظیفه دارد که از مسیرهای مختلف به محرومان کمک کند و کمک های مردم و خیران در این راه هزینه می شود.

وی بیان کرد: برخی مواقع دشمنان از همین اطلاع رسانی نکردن کمک ها به مردم سوء استفاده می کند لذا باید کمک هایی که می شود حتما به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایرنا ۵۰۰ دستگاه یخچال با استفاده از صدقه‌های جمع آوری شده از زایران اربعین امسال در مرزهای چذابه و شلمچه، تامین و به مددجویان مرزنشین خوزستان اهدا شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha