۱۸۲ هزار دانش‌آموز در مدارس روستایی آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند

ارومیه - ایرنا - معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حدود ۱۸۲ هزار دانش آموز در سه هزار و ۱۰۰ مدرسه روستایی این استان تحصیل می‌کنند.

افشین سنایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ کلاس درس روستایی در سطح استان دایر است که سهم عمده‌ای از مجموع ۶۸۰ هزار نفری دانش آموزان استان در این کلاس‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دوره پیش دبستانی و بزرگسالان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: برای تقویت مدارس روستایی و ارتقای کیفی آموزش در این مناطق تجهیز مدارس روستایی از نظر امکانات آموزشی، بهداشتی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون کمبود سرانه آموزشی مهمترین موضوعی است که آموزش و پرورش استان با آن مواجه است و رفع این معضل برای بهبود روند فعالیت‌های آموزشی ضروری است.

سنایی با بیان اینکه سرانه آموزشی استاندارد ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش آموز است، یادآور شد: سرانه فضای آموزشی استان ۳.۶ درصد و سرانه کشوری ۵.۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان طرح تثبیت و یادگیری در مناطق مختلف اجرا شد، گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه در این کلاس‌ها در آستانه بازگشایی مدارس شرکت کردند و استقبال آنان مطلوب بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: حدود ۷۰۰ پایگاه تعمیق و تثبیت یادگیری با حضور بیش از ۴۵ هزار دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی و ۳۷ هزار دانش آموز مقطع متوسطه این استان فعالیت خود را در پیش از بازگشایی مدارس آغاز کردند تا بخشی از عقب ماندگی‌های آموزشی در ایام کرونا کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، با بازگشایی مدارس استان آذربایجان غربی در مهرماه افزون بر ۶۸۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه استان در کلاس‌های درس حضور یافتند.

۴۰ هزار فرهنگی و معلم در بیش از پنج هزار مدرسه کار آموزش این دانش آموزان را عهده دار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha