۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 84915636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی در البرز افتتاح شد

کرج- ایرنا- همزمان با سراسر کشور، ۵۰ پروژه ورزشی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شامل ورزشی چمن ، سالن ورزشی و امثال آن روز سه شنبه در استان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه که به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزارشد، یوسف نوری  وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند ؛ دراین آیین به صورت همزمان یک هزار و ۱۷  پروژه ورزشی زمین چمن مصنوعی هم افتتاح  شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز در این آیین که در دبستان شهدای فردیس برگزارشد، گفت: طرح شهید سلیمانی (نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای) درحال اجرا است تا زیرساخت های ورزشی در مناطق کم برخوردار برای دانش آموزان فراهم آید.
سید مسلم رئیسی افزود: چاقی و اضافه وزن دانش‌ آموزان در دوران کرونا و کمبود فضاهای ورزشی به عنوان یک معضل در آموزش و پرورش مطرح است، در همین راستا تلاس می کنیم سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.
وی بیان داشت: فعالیت ابتدایی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از حوزه ورزش دانش‌آموزی آغاز شده که امروزه در میادین بین‌المللی و جهانی خوش می‌درخشند و دولت انقلابی با اجرای طرح شهید سلیمانی جرقه امید و نشاط را در بین دانش  به وجود آورده است .

وی با اشاره به اینکه این طرح، تحولی در بخش فضاهای ورزشی استان ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: بهینه سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
رئیسی تامین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای فراهم کردن زمینه لازم برای تعلیم و تربیت زیستی و بدنی دانست و افزود: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان البرز نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است که اجرای این طرح می تواند درارتقاء سرانه ورزش دانش آموزی موثر باشد.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین بر ۶ ساحت بنا نهاده شده است که زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت است.
وی گفت: سند تحول بنیادین هدفمند تدوین شده است و تلاش دارد تا دانش‌آموزان در تمام ساحتی رشد و نمو پیدا کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: همزمان با آغازهفته تربیت بدنی و سلامت، زنگ تربیت بدنی و ورزش در مدارس استان البرز با حضور خانواده معظم شهدا و مسوولان نیز نواخته شد.

همچنین چهلمین دوره مسابقات ورزش درون مدرسه ای استان البرز آغاز شد.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha