۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84914387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توانمندسازی همیار مادر و کودک از سوی بهزیستی زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی همیار مادر و کودک گفت: این طرح در سه مرحله برای مادران باردار حدود چهار ماه و بالاتر، مادران دارای فرزند زیر یک سال و مادران دارای فرزند کمتر از سه سال برنامه ریزی شده است.

سکینه بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح راهبردی با رویکرد پیشگیرانه و با هدف ترویج مسوولیت پذیری پدران و کمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی اجرا می شود.
این مسوول، کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران و پدران با رویکرد خانواده محور در حیطه های در دسترس بودن، پاسخگو بودن و حساس بودن در رابطه با کودک، به کارگیری مشارکت مادران و پدران در تشکیل گروه‌های همیار مادر و کودک از دیگر رویکردهایی مورد توجه برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی ها، در سال جاری نیز برای ۲۰۰ مادر در سه مرحله مادران باردار، مادران دارای فرزند زیر سه سال، مراقبان و مربیان شیرخوارگاه اجرا خواهد شد.
بیگلری خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در استان از سال ۹۹ برای ۵۰ نفر از مادران باردار اجرا شد و سال گذشته به تعداد ۱۰۰ مادر در ۸ گروه ازمادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال در شهرستان زنجان اجرا شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha