۵۰ میلیارد ریال به گسترش امکانات اردوگاه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به توسعه زیرساخت های اردوگاه های گردشگری مناطق مختلف استان اختصاص یافته و این بودجه بین شهرستان های مختلف برای انجام عملیات اجرایی توزیع شده است.

سعید طالبی پور روز یکشنبه خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این اعتبار برای تکمیل امکانات مورد نیاز اردوگاه های گردشگری مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: با این اعتبار زیرساخت های اردوگاه های گردشگری مناطقی مانند آبشار کمردوغ،چشمه میشی موگرمون و تنگ سولک  افزایش می یابد.

وی بیان کرد: اردوگاه های گردشگری مذکور با زیرساخت های رفاهی و اقامتی سال های گذشته در مناطق گردشگری استان احداث شده بود اما دارای نواقصی بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استانداردسازی اقامتگاه های بومگردی از برنامه مهم دولت سیزدهم برای خدمات رسانی بهتر در مناطق گردشگری است تاکید کرد: امسال ۲ اقامتگاه بومگردی استان واقع در روستای کریک متناسب با امکانات ملی استانداردسازی شد.

طالبی پور ابراز داشت:اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان یکی از زیرساخت های کسب تجربه های نو در مناطق روستایی از نظر تطابق امکانات، تجهیزات و خدمات با درجه تعیین شده ساماندهی و استانداردسازی شده است.

برای درجه بندی این تعداد اقامتگاه بومگردی استان لازم استانداردها از نظر تخت، پذیرایی، غذا، بافت بنا و نحوه برخورد پرسنل تعیین شده و پس از تعیین استانداردها، بر اساس مستندات موجود نسبت به تعیین درجه آنان با توجه به کیفیت خدمات اقدام می شود.

قیمت خدمات واحدهای اقامتی در سراسر دنیا بر اساس ستاره تعیین و کیفیت خدمات ارائه شده تعیین می‌شود بنابراین به طور قطع اجرای این طرح به ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان منجر خواهد شد. 

وی ادامه داد: هم اکنون در استان حدود هشت واحد بوم‌گردی آماده ارائه خدمات به گردشگران است که بیشتر این بوم گردی‌ها به‌صورت خانه‌های سنتی، خشتی و گلی و با امکانات سنتی احداث شده است.

طالبی پور عنوان کرد: سرو کردن غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی اقوام از جمله خدمات بومگردی کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha