ورزشکار خراسان‌شمالی نشان نقره مسابقات کشتی پهلوانی را کسب کرد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: «پوریا محمدی» کشتی گیر شایسته استان در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش پهلوانی کشور به نشان نقره دست یافت.

الیاس امیرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور از ۲۲ مهرماه سالجاری به میزبانی همدان با حضور ۴۳۰ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم از استان‌های کشور برگزار شد.

وی افزود: ورزشکاران کشتی پهلوانی در پنج وزن ۴۵ تا ۵۰، ۵۰ تا ۶۰، ۶۰ تا ۷۰، ۷۰ تا ۸۰ و ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند که پوریا محمدی در دیدار نهایی این رقابت ها به نشان نقره دست یافت.

رییس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی ادامه داد: در بخش تیمی نیز اصفهان، یزد و کردستان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی یادآور شد: پیش از این نیز "فرحان دهقان" در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم و "مهدی علیپور" دیگر کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار استان در وزن ۷۰ کیلوگرم نشان دوم و سوم مسابقات پهلوانی جوانان کشور را کسب کرده بود.

کشتی پهلوانی یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که ریشه آن به ایران باستان برمی‌گردد و این کشتی توسط پهلوانان اسطوره ای ایران انجام می‌شد.

هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزون بر ۶۰۰ ورزشکار مستمر دارد.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha