دولت حامی رونق بازار مرکبات و کیوی است/ ریل‌گذاری برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران انجام شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی با ریل گذاری های انجام شده حامی واقعی رونق بازار و صادرات محصولات کشاورزی به ویژه کیوی و مرکبات مازندران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در جلسه میزصادرات مرکبات به کشور چین در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: ریل گذاری های خوبی از سوی دولت برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران انجام شده است که باید فعالان اقتصادی از این ظرفیت به وجود آمده برای عرضه کالا به نقاط مختلف جهان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخی موانع صادراتی برای عرضه محصولات کشاورزی مازندران وجود دارد که به طور حتم برای رفع این دغدغه ها تلاش خواهیم کرد.

استاندار مازندران گفت: روند برداشت مرکبات در استان به خوبی در دست انجام است و با تلاش جهادی مدیران برای عرضه این کالاهای تولیدی در بازار داخلی و جهانی در تلاش هستند.

حسینی پور با بیان این که از هفته های قبل روند صادرات مرکبات استان به کشورهای منطقه در دست انجام است، افزود: باید فعالان اقتصادی برای جهش در صادرات مازندران باجدیت بیشتری پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: حمایت ها از باغداران و صادرکنندگان استان در حوزه های مختلف انجام شود و بی هیچ عنوان کارشکنی در این حوزه را نمی پذیریم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: در خدمت تولیدکنندگان و صادر کنندگان بودن یک اصل برای رونق عرضه و تقاضا محصولات کشاورزی در استان است که باید به طور حتم مسئولان اجرایی به این مهم توجه دارند.

طبق آمارهای رسمی ، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

برداشت مرکبات مازندران با  ارقام زودرس نارنگی از هفته پیش آغاز شد و اکنون باغداران مشغول برداشت نارنگی های زود رس در سطح حدود۱۱ هزار هکتار هستند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که  ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha