۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84911254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد از حجم سدهای خراسان رضوی آب دارد

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84911254
۲۰ درصد از حجم سدهای خراسان رضوی آب دارد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در سال آبی جاری از ابتدای مهر ماه تاکنون تنها ۲۰ درصد از حجم ذخایر سدهای استان آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد بود.

علیرضا طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک حجم آب موجود پشت سدهای خراسان رضوی ۳۲۱ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال آبی  گذشته  ٤٣٩ متر مکعب بود که کاهش چشمگیری دارد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین حجم ورودی آب به سدهای استان از ابتدای امسال ۶۲ میلیون متر مکعب بوده  است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شرایط خشکسالی قرار داریم و هر روز منابع آبی محدودتر می شود، لذا نیازمند مدیریت مصرف و همراهی بیشتر برای گذار از شرایط تنش آبی هستیم.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در نقاط مختلف استان شامل تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

ظرفیت ذخایر آب سدهای استان خراسان رضوی یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha