حُسن انجام وظیفه فرصت هرگونه موج‌سواری را می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حُسن انجام وظیفه، فرصت هرگونه موج‌سواری را از فرصت‌طلبان می‌گیرد گفت: دولت مصمم است با خدمات شبانه‌روزی، دشمن را ناکام بگذارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: لذا مدیران هم باید همین سبک و روش را در دستور کار قرار دهند.

وی رسیدگی به مشکلات برای افزایش امیدواری را از موضوعات محوری عنوان کرد و گفت: ایجاد تحول در نظام اداری، عدالت‌محوری و تحقق شعار سال از عوامل ناکامی دشمنان است.

استاندار خراسان جنوبی با تبریک هفته وحدت ادامه داد: جهان در این شرایط خاص بیش از هر زمانی نیازمند تعالیم بلند و مترقی نبی مکرم اسلام (ص) و شناخت سیره و سلوک اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شرایط حساس کنونی به دنبال ایجاد اخلال است، تصریح کرد: متولیان امنیت با ورود به‌موقع و با کمک مردم در استان، مجال اخلال را از فرصت‌طلبان گرفتند و نگذاشتند جولان بدهند و فضای کسب و کار استان را به‌هم بزنند.

قناعت گفت: دشمن از طریق شایعه‌پراکنی و ایجاد هراس و ترس در جامعه به دنبال مأیوس کردن مردم است لذا این وظیفه ما و همه تریبون‌داران و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی است که برای تبیین واقعیت‌ها تلاش کنیم و با بازگو کردن پشت پرده اغتشاشات، اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها در ذات نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: سردار سلیمانی نمونه‌ای بارز از این واقعیت است که در نجات انسان‌ها که در دستور کار داشت، بین شیعه و سنی یا ایزدی و مسیحی هیچ فرقی قائل نمی‌شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی از مردم بصیر و هوشیار کشور به‌ویژه در این استان برای فهم برنامه‌ریزی‌های دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌ها تشکر کرد و گفت: جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی از مهمترین وظایف دوستداران نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش، مقدمه هرگونه توسعه‌یافتگی است اظهار داشت: دشمن از حرکت کشور در مسیر توسعه، عصبانی است و نمی‌تواند ببیند که ایران اسلامی طی این سال‌ها از آرمان های اولیه خود عقب‌نشینی نکرده است.

قناعت از ایران یکپارچه به عنوان کلیدواژه اساسی در مقابل تفکرات غلط تجزیه‌طلبان یاد کرد و گفت: طراح تجزیه ایران یک مورخ یهودی انگلیسی است که به پدر نقشه‌های تجزیه ایران معروف است و بر این باور بود که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند لذا باید قدرت اسلام خنثی شود.

وی ادامه داد: در تفکر تجزیه‌طلبانه، تنها راه رویارویی با ایران، تجزیه آن به ۶ بخش و بعد نابود کردن آن است در حالی که اقوام ایرانی برای این نظام شهید داده‌ و پای نظام ایستاده‌اند و مهمترین هدفشان هم یکپارچگی ایران اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، موضوع آشوب‌های اخیر را بهانه خواند و تصریح کرد: مهمترین انگیزه دشمن از پشتیبانی آشوب‌ها، تضعیف استقلال و اقتدار ایران، توقف پیشرفت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد شیطنت‌های فراوان دشمنان بوده‌ایم اظهار داشت: یکپارچگی سه قوه و پیشرفت‌های نظام از یک سو و اینکه دولت سیزدهم پرشتاب به میدان آمده تا با سفرهای استانی و حضور در جمع مردم، اعتماد از دست رفته را به سبد نظام برگرداند از طرف دیگر، برای دشمن بسیار سنگین بود لذا دست به شیطنت زد.

قناعت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دو موضوع فتنه ۸۸ و وقایع اخیر برای نظام خیلی سنگین بود گفت: سال ۸۸ که درآمد ناخالص ملی ایران از خیلی کشورهای دنیا پیشی گرفت، فتنه را رقم زدند و از این طریق جلوی پیشرفت اقتصادی کشور را گرفتند.

وی یادآور شد: توفیقات کشور در زمینه‌های حضور در معاهده شانگهای، تولید واکسن کرونا، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، فروش نفت، موفقیت جراحی اقتصادی، حذف دلار از مبادلات مرزی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها برای دشمنان سنگین تمام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بین معترضان و آشوبگران، تفکیک و مرزبندی قائلیم خاطرنشان کرد: افراد در شرایط موجود به سه دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول مردم هستند که در تخریب‌ها نقشی نداشته‌اند، ما نوکر مردم هستیم و مردم آزادند حرف خود را بزنند و گلایه خود را بیان کنند.

وی گروه دوم را جوانان و نوجوانانی عنوان کرد که غفلت کرده و از روی احساسات دست به تخریب زده‌اند و رأفت اسلامی شامل حالشان می‌شود.

قناعت گفت: گروه سوم، افراد سابقه‌داری هستند که از گروه اول جدایند لذا نظام به سرعت سراغ آنها خواهد رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به قیام حضرت حجت (عج) متصل است ادامه داد: رهبری این نظام را حکیمی فرزانه به عهده دارد که معتقد است راه علاج دشمنی‌ها، ایستادگی است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: آنچه در شرایط موجود مهم بوده، این است که تصمیمات درست و منطقی بگیریم و با مراقبت از خانواده و دوستان، در حد خودمان، درباره شرایط و موضع‌گیری های دشمنان روشنگری کنیم.

وی در ادامه سخنانش از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور خبر داد و بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از این سفر تاکید کرد.

قناعت از تلاش مدیران برای جذب اعتبارات تملک در پایان سال مالی نیز تشکر کرد.

وی تلاش‌های مدیران و مردم در مراسم جهانی اربعین را قابل تحسین ذکر کرد و افزود: در راستای تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف اقدامات امسال باید آسیب‌شناسی‌های لازم صورت گیرد تا ارائه خدمات در سال‌های آینده توسعه یابد و در اجرای پروژه عمرانی حرمین کاظمین نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha