۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84910269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت و برادری شیعه و سنی دشمنان زیادی دارد

گرگان - ایرنا - رییس مرکز جامعه المصطفی العالمیه گفت: دوستی و برادری شیعه و سنی در ایران و سایر ممالک اسلامی دشمنان بسیاری دارد و دست‌های پشت پرده استکبار برای دامن‌زدن به شکاف و تفرقه میان مسلمانان همواره در حال تلاش و برنامه‌ریزی است.

حجت‌الاسلام علی عباسی روز چهارشنبه در نشست وحدت‌آفرین علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در گرگان اظهار داشت: شناسایی موارد اختلاف شیعه و سنی و بزرگ‌نمایی آن، یک راهبرد دیرین از سوی قدرت‌های مادی جهان است تا از این طریق مانع شکل‌گیری تمدن اسلامی شوند.

وی افزود: عناصر سلطه‌جو و عوامل استکبار به دنبال آن هستند با هر ابزاری رقبای تمدنی خود را از بین ببرند و مهمترین مقوله‌ای که از آن واهمه دارند تمدن اسلامی و الهی است.

رییس مرکز جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند با حربه‌های مختلف جلوی شکل‌گیری تمدن اسلامی و الهی را بگیرند زیرا با پویایی تمدن اسلام، زوال آنها حتمی و ناگریز خواهد بود.

وی افزود: جبهه کفر و عناد با شیطنت‌ و حیله‌های متعدد به دنبال ضربه‌زدن به امت اسلام است و یکی از راه‌های آن، تزویر و نفاق است.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: برای خنثی‌کردن این توطئه باید اتحاد و وحدت در جهان اسلام تقویت شود زیرا با تفرقه نمی‌توانیم امت واحد و تمدن اسلامی را شکل دهیم.

وی اظهار داشت: برای شکل‌گیری تمدن اسلامی باید شناخت و سعه صدر شیعه و سنی ارتقا یابد و هنگامی می‌توانیم مدعی شکل‌گیری تمدن اسلامی باشیم که بتوانیم در برابر آرا و نظرات متعدد و مخالف گوش شنوا داشته باشیم.

رییس مرکز جامعه المصطفی العالمیه  افزود: شرط اول ساختن تمدن بزرگ اسلامی ، تمرکز بر فعالیت های منتهی به انسجام و یکدلی و همدلی شیعه و سنی است.

وی گفت: تمدن اسلامی منحصر به امت‌های مسلمان نیست بلکه چتر فراگیر آن همه ادیان الهی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: تمدن اسلامی هدیه سوی پیامبر (ص) است تا همه جوامع اسلامی به کمال متعالی برسند و همه بشریت در اعصار مختلف از آن بهره‌مند شوند

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha