پیگیری پنجره واحد در شهرداری تهران به کجا رسید

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا، تذکراتی را مطرح کردند و یک عضو شورا به عدم ایجاد پنجره واحد در شهرداری تهران تذکر داد و گفت: در این میان وزارت اقتصاد و دارایی تقصیر را به عهده شهرداری و شهرداری تقصیر را به گردن وزارت اقتصاد می اندازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران چند تذکر را مطرح کردند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پخش برنامه‌ای در شبکه‌های تلویزیونی ایران درباره ایجاد پنجره واحد، گفت: در این برنامه، شهردار تهران اعلام کرد که وزارت اقتصاد هنوز برای ایجاد پنجره واحد آمادگی لازم را ندارد و مقامی از وزارت اقتصاد نیز عنوان کرد که شهرداری تهران هنوز نتوانسته است زیرساخت‌ها را فراهم کند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که مسئله پنجره واحد به کجا رسید، اظهار داشت: پنجره واحد قانون است و شهرداری تهران باید زیرساخت‌های آن را فراهم کند؛ این قانون در راستای مبارزه با فساد است و شهرداری باید هرچه سریعتر به پنجره واحد متصل شود.

به گزارش ایرنا، مطابق ابلاغ مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مکلف‌ شده بودند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس الزامات مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریور سال جاری راه‌اندازی کنند و حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارائه دهند.

اقراریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از نیروی انتظامی و بسیج تشکر کرد و گفت: بسیج و بسیجیان برای حفظ امنیت زنان و کودکان و مردم کشور ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند که حافظ امنیت باشند و با صبوری و مدارا برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر باید صف افرادی که مطالباتی دارند را از صفحه جریانات ضد انقلاب و تروریست جدا کرد.

قوه قضاییه به موضوع خسارات اغتشاش گران به اموال شهرداری ورود کند
همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهارداشت: تخریب اموال و زیرساخت های شهری که از آسیب های اغتشاشات است علاوه بر آسیب های روانی به خسارات اقتصادی منجر می شود و هزینه های زیادی را برای شهر به دنبال دارد.

وی با اهمیت خواندن برآورد خسارات به تأسیسات شهری از جمله اتوبوس ها و دستگاه های آتش نشانی ، افزود: هر سال هزینه هایی در شهر صرف تعمیر و بازسازی می شود اما در فضای اغتشاشات اخیر شاهد تخریب قابل توجه اموال عمومی بودیم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: خسارات مستوجب پیگرد است و قوه قضاییه باید پیگیری جدی در این زمینه داشته باشد.

عباسی برآورد دقیقی از میزان خسارات شد و از تلاش نیروهای شهرداری تهران در بازگرداندن شهر به شرایط عادی پس از اغتشاشات و همچنین تلاش در ایام اربعین تقدیر کرد.

در ادامه تذکرات امروز، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته در ششمین شنبه امید و افتخار شاهد یکی از بهترین روزهای زندگی خود بودیم، خاطرنشان کرد: روز گذشته زمینی به مساحت ۱۶ هکتار به سرانه های شهری و ۱۱ هکتار به سرانه آموزشی، ورزشی اضافه شد و همچنین ۶ هکتار برای ساخت دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی اختصاص یافت که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: روزهای خوبی برای شرق تهران در پیش است؛ دوشان تپه نیز در شرق تهران قرار دارد که به زودی در این منطقه نیز بخش هایی به سرانه های شهری تهران اضافه شود.

سروری با بیان اینکه امیدواریم منطقه محروم ۱۳ با این اقدامات با گشایش های جدی روبه رو شود، گفت: ماده ۱۵ قطعی شده و افزایش طبقات در بافت فرسوده دورنمای خوبی را در ساخت و ساز نشان می دهد.

به گفته وی، شورا و شهرداری تلاش می کنند با وجود مشکلات ایجاد شده در دوره قبلی مدیریت شهری، خدمات را از نظر کمی و کیفی افزایش دهند.

سروری با اشاره به شلوغی روزهای اخیر، گفت: برخی افراد اعتراض را به سمت اغتشاش بردند و به خدمات شهری حمله کردند که این به معنای حمله به مردم است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که برای تامین هر اتوبوس پنج میلیارد تومان هزینه می شود، اما با این حال، ۴۹ اتوبوس در تهران خسارت جدی دیده اند و در مهرماه که به دنبال آن هستیم ظرفیت را افزایش دهیم این تعداد اتوبوس ها از چرخه خدمت رسانی خارج شدند.

سروری ادامه‌داد: بیش از ۶۵۰ مخزن زباله، هزار و ۸۵۰ تابلوی ترافیکی، ۱۰۱ ایستگاه اتوبوس، ۲۱ چراغ راهنمایی و دو پل مکانیزه در روزهای اخیر با خسارت روبه رو شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انجام مطالعات فراوان در خصوص تکثر قومیتی اظهار داشت: این تکثر قومیتی در ایران نه تنها موجب اختلاف نشده بلکه اتحاد را به دنبال داشته است اما دشمنان به دنبال این هستند که اعتراض را به اغتشاش و درگیری های مسلحانه تبدیل کنند و صفا و صمیمیت و اتحاد مردم را از بین ببرند.

وی افزود: اینکه در زاهدان اسلحه بین مردم تقسیم می کنند یعنی به دنبال این هستند که تفرقه و درگیری و کینه بین مردم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه می‌خواهند تجربه لیبی را در ایران تکرار کنند، تاکید کرد: این خواسته خواب سنگینی است که محقق نخواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به حمایت سلبریتی ها از اغتشاشات اخیر عنوان کرد: سلبریتی‌ها چگونه به خود اجازه می‌دهند امنیت کشور را نشانه بروند؟

سروری افزود: سلبریتی ها و افرادی که از خوان این ملت به محبوبیت رسیده اند چگونه به خود اجازه می دهند که امنیت کشور را نشانه بروند؛ چرا مسئولان در این زمینه کوتاهی می کنند و مردم می خواهند که به این موضوعات رسیدگی کنند.

وی افزود: شبکه هایی همچون دیجی کالا و اسنپ چگونه به خود اجازه می دهند اقداماتی خلاف امنیت انجام دهند.

سروری ادامه‌داد: من یقین دارم با آمادگی ملت ایران و امنیت مستقر در کشور شاهد این خواهیم بود که به اعتراضات پاسخ داده خواهد شد و ایران گل سر سبد امنیت در منطقه و دنیا خواهد بود.

حکومت اسلامی برای زنان عزت آورده است
حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز اغتشاشات اخیر را محکوم کرد و به نقش اسلام در محترم شمردن حقوق زنان اشاره کرد وگفت: تا قبل از ظهور اسلام زن عنصری نیمه انسانی بدون حق و حقوق فرض می شد و اسلام حق و حقوق لازم را در اجتماع که در شأن او باشد، در نظر گرفت و زن را به اوج عزت رساند.

وی افزود: کسانی که به نام آزادی فرهنگ ولنگاری تبلیغ می کنند، آزاد نیستند، بلکه اسیر دست بسته فرهنگ منحط غرب هستند.

وی با اشاره به ظلم به زنان و نادیده گرفتن حقوق آنان در جوامعی غیر اسلامی و قبل از ظهور اسلام، عنوان کرد: حکومت اسلامی مقابل این فرهنگ با قدرت خواهد ایستاد.

ضرورت همکاری شهرداری و بهزیستی در حوزه سالمندان
همچنین زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا به نامگذاری هشتم و نهم مهرماه به روز ناشنوایان و سالمندان اشاره کرد وگفت: فراهم کردن شرایط برای استفاده این افراد از تأسیسات، از وظایف مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: برای تدوین شاخص ها و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری تحت عنوان دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به این افراد باید همکاری بین شهرداری و بهزیستی انجام شود.

وی افزود: باید کارکنان میادین میوه و تره بار و همچنین مترو و اتوبوس برای تسهیل در ارائه خدمات به این قشر از شهروندان و جلوگیری آنها از انزوای اجتماعی آموزش ببینند و شهرداران مناطق و دبیرخانه شهر دوستدار سالمند به صورت مستمر گزارشات دوره ای خود را در این خصوص ارائه دهند.
 

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha